Model, który w ofercie zastąpi wysłużoną 147, najpierw miał się nazywać 148. Alfa rezygnuje jednak z numerycznych oznaczeń, więc stanęło na Milano (z wł. Mediolan), wzorem Mito (zbitka nazw włoskich miast – Mediolanu i Turynu).
Niestety, plany pokrzyżowali obrażeni pracownicy Alfy Romeo. Dlaczego?Jeszcze w 1986 roku, gdy koncern Fiat przejął Alfę Romeo, w Mediolanie było zatrudnionych około 20 tys. osób. Od tego momentu ta liczba systematycznie spadała.
Co więcej, w 2000 roku ostatecznie zakończono produkcję Alf w Mediolanie. Dzisiaj pozostało tam tylko muzeum marki, call center i studio projektowe, skąd już na początku 2010 roku designerzy przeniosą się Mirafiori. Oznacza to, że w Mediolanie nie zostanie nic, co wiąże się z produkcją lub projektem Alfy.
I to nie podobało się pracownikom.Włodarze włoskiej marki przyznali im rację i nazwali auto Giulietta, na cześć modelu produkowanego w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych.
Galeria zdjęć
Dlaczego nowa Alfa Romeo nazywa się Giulietta?
Dlaczego nowa Alfa Romeo nazywa się Giulietta?
Dlaczego nowa Alfa Romeo nazywa się Giulietta?
Dlaczego nowa Alfa Romeo nazywa się Giulietta?
Dlaczego nowa Alfa Romeo nazywa się Giulietta?
Dlaczego nowa Alfa Romeo nazywa się Giulietta?
Dlaczego nowa Alfa Romeo nazywa się Giulietta?
Dlaczego nowa Alfa Romeo nazywa się Giulietta?
Dlaczego nowa Alfa Romeo nazywa się Giulietta?