Pod koniec ubiegłego roku w Polsce rozpoczęła się oficjalna sprzedaż pojazdów marki Dongfeng. Wyłącznym importerem i dystrybutorem została warszawska firma Auto-Porada. Obecnie Sieć sprzedaży Dongfenga liczy już 10 salonów. Tegoroczne plany firmy Auto-Porada zakładają dostarczenie klientom przynajmniej 300 samochodów, jak również dalszą rozbudowę sieci dystrybucji.

Aktualnie w katalogu Dongfenga znajduje się sześć użytkowych pojazdów. Prezentowany na zdjęciach Dongfeng Mini Van jest przeznaczony do przewozu dwóch osób oraz sporego ładunku. 3,8-metrowy "blaszak" udźwignie do 700 kilogramów.

Wyposażenie standardowe pojazdu obejmuje ABS, radioodtwarzacz, światła przeciwmgielne oraz klimatyzację. Samochód występuje w dwóch wersjach silnikowych. Mini Vany z litrowym motorem będą sprowadzane na specjalne życzenie klienta - głównie z powodu mizernych parametrów jednostki napędowej, która rozwija 52 KM, umożliwiając rozpędzenie się do 105 km/h. Samochód wyceniono na 42 tysiące złotych.

45 tysięcy kosztuje Mini Van z silnikiem 1.3. W tym przypadku kierowca ma już do dyspozycji przyzwoite 82 KM i 103 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 135 km/h. W obu wersjach średnie zużycie paliwa jest zbliżone - nie przekracza 8 l/100km.

Moc z centralnie umieszczonego silnika trafia na tylną oś. Potencjalnym odbiorcą Mini Vana są głównie niewielkie firmy, których działalność ogranicza się do terenów dużych miast. W gąszczu ulic auto o długości 3,8 metra powinno spisywać się doskonale. Jakość wykonania pozostawia oczywiście wiele do życzenia, podobnie jak precyzja montażu. Czas pokaże, czy samochód nie będzie trapiony przez awarie.

Czy chiński Mini Van ma szansę na odniesienie sukcesu? Na pewno zmniejsza ją cena, która nie należy do najniższych. Kilka tysięcy taniej można kupić Logana w wersji Van - nie tylko mocniejszego od Dongfenga, ale dysponującego ładownością większą o 100 kilogramów.