Estakady były budowane pojedynczymi segmentami od maja 2021 r. Aktualnie GDDKiA zakończyła nasuwanie wszystkich elementów mostów na wcześniej wybudowane podpory. Proces jest dość skompilowany, ale całą konstrukcję udało się spiąć z sukcesem.

Droga S3 Foto: GDDKiA
Droga S3

Ponadto, dzięki metodzie nasuwania podłużnego możliwe jest wykonywanie skomplikowanych obiektów inżynieryjnych nad czynnymi w dalszym ciągu drogami i liniami kolejowymi, bez konieczności ich zamykania. Ciekawostka: średnie tempo wysuwania poszczególnych segmentów wynosiło około 6 m/h.

Droga S3 - aktualne prace

Pomimo okresu zimowego prace na budowie S3 cały czas trwają. W lutym wykonano ok. 70 tysięcy m3 wykopów, co jest równoznaczne z wykopaniem 23 basenów olimpijskich. Od początku budowy wykonawca zabudował już prawie 1,3 mln m³ nasypów, co pozwoliłoby usypać w 60 procentach piramidę Cheopsa. Wykonawca wykopał do tej pory ponad 1,7 mln m3 gruntów. Na budowę przywieziono ponad 300 tys. ton kruszyw na drogowe warstwy konstrukcyjne. Tyle wystarczy do usypania dwóch Kopców Kościuszki w Krakowie.

Dla przypomnienia wspomniany odcinek drogi ekspresowej S3 Kamienna Góra – granica państwa w Lubawce ma długość ok. 15,3 km, będzie miał po dwa pasy ruchu w obie strony wraz z pasami awaryjnymi. Wybudowane zostaną tu trzy węzły drogowe: Kamienna Góra Północ, Kamienna Góra Południe i Lubawka.