Dużo groźniejsza wydaje się być akcja dotycząca ryzyka samoczynnego wystrzelenia poduszki powietrznej i (lub) napinacza pasa bezpieczeństwa, choćby z tego względu, że dotyczy ona na polskim rynku łącznie 1158 szt. następujących modeli: Tiguan, Sharan i CC (typ: 5N, 7N, 3CC), wyprodukowanych w Niemczech od 06.01. do 22.12.2015 r. Do tego należy też doliczyć nieznaną ilość samochodów pochodzących z prywatnego importu.

Druga kampania dotyczy wadliwego nastawnika faz rozrządu w modelach: Beetle, Golf i Polo, wyprodukowanych w Niemczech w latach 2013-2015. Jak się okazuje, może dość do poluzowania się śrub obudowy na nastawniku wałka rozrządu, przez co może pęknąć koło pasowe, skutkując wyciekiem oleju silnikowego na jezdnię. Wyciek stanowi zagrożenie dla środowiska i innych uczestników ruchu. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 118 pojazdów.

W przypadku obu kampanii właściciele samochodów będą listownie zapraszani do autoryzowanych stacji obsługi w celu usunięcia usterki. Nie dotyczy to, co jasne, egzemplarzy z prywatnego importu.