Auto Świat Wiadomości Aktualności Estakada Kwiatkowskiego w Gdyni zamknięta dla tirów. Będą kontrole policji

Estakada Kwiatkowskiego w Gdyni zamknięta dla tirów. Będą kontrole policji

Od środy 19 lutego Estakada Kwiatkowskiego w Gdyni jest zamknięta dla pojazdów o masie powyżej 10 ton. Ta ważna droga łącząca obwodnicę z portem, jednak jej stan techniczny jest alarmujący. Ruch ciężkich pojazdów musiał zostać ograniczony z powodu uszkodzenia dylatacji. Policja zapowiedziała regularnie kontrolować, czy ograniczenia są przestrzegane.

Estakada Kwiatkowskiego w Gdyni
Estakada Kwiatkowskiego w GdyniZarząd Dróg i Zieleni w Gdyni
  • Estakada Kwiatkowskiego zamknięta dla pojazdów powyżej 10 ton. Dlaczego? Wszystko przez uszkodzenia dylatacji i osłabioną konstrukcję
  • Koszt naprawy najbardziej zniszczonej dylatacji to 760 tys. zł, trwają prace
  • Planowana Droga Czerwona ma poprawić sytuację komunikacyjną, ale nie obejmie wszystkich istotnych miejsc

Urząd Miasta w Gdyni poinformował, że osłabiona konstrukcja blisko 2,5-kilometrowej Estakady Kwiatkowskiego nie pozwala na dalsze użytkowanie jej w dotychczasowy sposób. Ta droga powiatowa biegnąca do północnych dzielnic miasta pełni również funkcję tranzytową, prowadząc do bazy kontenerowej, stoczni i portu. Wzmożony ruch ciężkich pojazdów przewożących ładunki przekracza nośność projektową estakady.

Objazd dla tirów w kierunku północnym

Wprowadzony objazd dotyczy kierowców ciężarówek jadących na północ, gdzie uszkodzona jest dylatacja. Są oni kierowani na równoległą ulicę Janka Wiśniewskiego.

Gdyński Zarząd Dróg i Zieleni (ZDiZ) zaznacza, że z Estakady Kwiatkowskiego nadal mogą korzystać kierowcy samochodów osobowych. Będą nią kursować także autobusy komunikacji miejskiej, jednak nie po buspasie, który został zamknięty. Ponadto wprowadzono ograniczenie prędkości do 50 km na godz.

Objazd Estakady Kwiatkowskiego dla kierowców ciężarówek
Objazd Estakady Kwiatkowskiego dla kierowców ciężarówekZarząd Dróg i Zieleni w Gdyni

Potrzebny jest gruntowny remont

ZDiZ podał, że koszt naprawy najbardziej zniszczonej dylatacji wynosi 760 tys. zł, a prace mogą potrwać trzy miesiące. To jednak tylko usunięcie awarii. Gdyński magistrat zaznacza, że niezbędna jest gruntowny remont trasy. Według szacunków potrzeba ok. 100 mln zł, aby zachować obecną nośność Estakady Kwiatkowskiego.

Miasta nie stać na gruntowną przebudowę. Dostosowanie drogi do standardu TEN-T kosztowałoby ok. 500 mln zł.

Planowana Droga Czerwona

Sytuacją komunikacyjną poprawi planowana Droga Czerwona, która stanie się alternatywną trasą w tym rejonie, łącząc Port Gdynia z drogą ekspresową S6 (obwodnicą Trójmiasta). Realizację tej strategicznej inwestycji zaplanowano na lata 2029-2032, jednak może zostać przyspieszona.

Jak wskazują władze Gdyni, nowa droga nie zapewni jednak dojazdu do Stoczni Marynarki Wojennej, Portu Marynarki Wojennej, Bazy Lotnictwa Morskiego ani do północnych dzielnic mieszkaniowych. Miasto będzie nadal dążyć do przebudowy Estakady Kwiatkowskiego.

Droga Czerwona plan
Droga Czerwona planUM Gdynia / GDDKiA
Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków