Jeśli chodzi o liczby dotyczące sprzedaży SUV-ów w Polsce i w Europie, to są one imponujące. W Europie w 2022 roku SUV-y zajmują już 49 proc. rynku nowych samochodów. Kolejny segment – auta małe – to już tylko 22 proc. rynku. Zupełnie zdeklasowane zostały pojazdy segmentu MPV, które obecnie mają jedynie 5-procentowy udział w sprzedaży nowych samochodów.
Nie inaczej jest w Polsce – w 2022 roku co drugie nowe zarejestrowane auto było SUV-em albo crossoverem. Wygląda na to, że w tym roku dominacja tego rodzaju aut będzie jeszcze większa.
Hyundai TUSCON: europejski lider w klasie średniej wielkości SUV-ów
W segmencie kompaktowych SUV-ów najlepiej sprzedającym się modelem w Europie jest Hyundai TUCSON, który znalazł imponującą liczbę 150 tys. 803 nabywców. Średniej wielkości SUV Hyundaia zajął ósme miejsce wśród wszystkich samochodów sprzedawanych na kontynencie.
Również w Polsce model ten może pochwalić się bardzo wysoką popularnością. W tym roku jego sprzedaż przekroczy 10 tys. egzemplarzy – to ponad jedna trzecia całkowitej sprzedaży aut koreańskiej marki w naszym kraju, która również jest rekordowa – to ponad 27 tys. samochodów.
Premiera aktualnej, czwartej już generacji TUCSONA miała miejsce na początku 2020 roku. Tymczasem koreański producent zapowiedział już odnowiony model, który pojawi się w Europie na początku 2024 r.
Wnętrze TUCSONA zaprojektowano od nowa
Patrząc z zewnątrz na nową wersję koreańskiego auta, nie mamy wątpliwości, że to TUSCON. Widać to po charakterystycznych światłach do jazdy dziennej typu Jewel wkomponowanych w osłonę chłodnicy. Aż dotąd było ich aż 10, czyli po 5 na każdą stronę. Teraz jest ich 8, ale są za to znacznie większe.
Z tyłu podczas porównywania wersji sprzed i po zmianach rzuca się w oczy poszerzony zderzak ze zintegrowaną listwą. To zabieg optyczny, który sprawia, iż koła samochodu wydają się szerzej osadzone. Jest też nowy wzór felg podkreślający dynamikę nadwozia. Całość sprawia wrażenie projektu nowoczesnego, wyraźnie odmłodzonego, a jednocześnie nie ma wątpliwości: to Hyundai TUSCON.
Znacznie większe zmiany przeprowadzono we wnętrzu. Inaczej niż w dotychczasowej wersji auta zintegrowano w poziomie wyświetlacz centralny z wirtualnym kokpitem umieszczonym przed kierowcą. Zmienione jest też sterowanie funkcjami, wzór kierownicy i kształt całej deski rozdzielczej i kokpitu. To więcej niż zmiana kosmetyczna, to wyraźne nawiązanie do nowoczesnych rozwiązań stosowanych w samochodach klasy premium.
Projekt na rynek europejski
Producent podkreśla, iż TUSCON to samochód od początku projektowany z myślą o europejskich klientach, którzy oczekują zarówno samochodu praktycznego, jak i oferującego przyjemność z prowadzenia, projektowanego jednocześnie z myślą o rodzinnych wyjazdach, jak i o samym kierowcy. Z pierwszych zdjęć nowego Hyundaia można wnioskować też, że w kolejnym projekcie położono duży nacisk na elegancję i minimalizm formy.
Hyundai odświeża swoje SUV-y
Hyundai TUCSON, którego najnowsza wersja zyska całkowicie nowe wnętrze, to niejedyna nadchodząca nowość koreańskiej marki. W przyszłym roku face lifting przejdzie najmniejszy SUV marki – Hyundai BAYON, zaprezentowany zostanie także flagowy model marki – SANTA FE. Ten ostatni pojazd swoim masywnym wyglądem wprost nawiązuje do samochodów amerykańskich, oferując – przy długości ponad 4,8 m – wiodącą w klasie przestrzeń we wnętrzu oraz innowacyjne rozwiązania dotyczące tylnej części nadwozia.
Nowy Hyundai SANTA FE wygląda imponująco, co nie zmienia faktu, iż jednym z najpopularniejszych SUV-ów w Europie – ze względu i na atrakcyjny wygląd, i uniwersalny charakter na co dzień – pozostanie TUSCON.