Listę najpopularniejszych modeli na polskim rynku otwiera niezmiennie Skoda Fabia, na kolejnych pozycjach uplasowały się już tradycyjnie Toyota Yaris i Skoda Octavia. Tylko te trzy wymienione modele przekroczyły pułap tegorocznej sprzedaży w wysokości 2 tysięcy sztuk, przy czym wynik Fabii to prawie 3 tysiące aut. Kolejnych 12 modeli uzyskało wynik sumaryczny w przedziale od 1000 do 2000 sprzedanych aut.

Jedyne modele w tym gronie, które w bieżącym roku osiągnęły mniejsze wyniki niż rok wcześniej, to Fabia i sklasyfikowany na 10. pozycji Fiat Punto. Wskaźniki wzrostu pozostałych modeli czołowej piętnastki wahają się od 6,4% w odniesieniu do Toyoty Yaris i Fiata Panda (5. lokata), przez 11,2% w przypadku Skody Octavii, po imponujące 123,5% dla Hondy Civic (12. lokata) i 218,8% dla Kii cee’d (13. lokata). Niemal o 2000% wzrosła sprzedaż Toyoty Auris, ale to typowo "rocznicowy" wzrost. Rekordowe tempo wzrostu osiągnął również Volkswagen Polo (17. lokata, +339,9%), Ford Mondeo (18. lokata, +131,3%) czy debiutujący przed rokiem Nissan Qashqai (23. lokata, +868,6%).

Zupełnie inaczej wygląda lutowe zestawienie sprzedaży miesięcznej. O ile na szczycie listy bezkonkurencyjne są jak zwykle Skoda Fabia (1 473 auta) i Toyota Yaris (1 117 aut), trzecie miejsce zajął Ford Focus z wynikiem 1 073 auta, wyprzedzając Skodę Octavię (1 027 aut). Dalsze pozycje należą kolejno do Fiata Panda (789 aut), Toyoty Auris (772 auta), Opla Astra (750 aut), VW Passata (728 aut), Fiata Punto (680 aut), Kia cee’d (657 aut). Drugą dziesiątkę miesięcznego zestawienia otwiera VW Polo (618 sztuk); dalej uplasowały się Opel Corsa (616 szt.), VW Golf (601 szt.), Honda Civic (592 szt.), a dopiero 15. lokatę zajmuje Opel Astra Classic (552 szt.).

Listę modeli, które odnotowały największy ilościowy przyrost tegorocznej sprzedaży otwiera Toyota Auris (w lutym +748 aut; łącznie +1 384 auta), podczas gdy listę modeli o najbardziej dotkliwym spadku w obu zestawieniach otwiera Toyota Corolla (w lutym -627 aut; łącznie -1 283 sztuki).