- Bugatti przeprowadza rygorystyczne testy każdego nowego hipersamochodu na dystansie 400 km lub większym
- Trasa testowa sprawdza pojazd w różnych warunkach, obejmuje kręte drogi, autostradę, górskie przełęcze oraz pas startowy lotniska
- Za kontrolę jakości W16 Mistral odpowiadają trzej wysoko wykwalifikowani eksperci
Taki program kontroli jakości wszystkich swoich pojazdów stosuje Bugatti, czyli producent hipersamochodów wartych miliony euro. Zanim każdy wyjątkowy egzemplarz trafi do właściciela, fabryczny kierowca testowy sprawdza, czy spełnia on standardy marki. Te są niezwykle wysokie.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoBugatti W16 Mistral pokonuje 400 km lub więcej
Bugatti dopracowuje proces od ponad 20 lat, czyli powstania modelu Veyron. W przypadku modelu W16 Mistral trasa testowa ma co najmniej 400 km długości. Każdy jej fragment został dobrany nieprzypadkowo, ponieważ producent sprawdza hipersamochody w zróżnicowanych warunkach drogowych. Obejmuje ona: alzackie wioski (siedziba i manufaktura Bugatti mieści się w Molsheim niedaleko Strasburga), kręte drogi, długie odcinki autostrad oraz przełęcze górskie.
Tylko nieliczni specjaliści są w stanie dokonać tak rygorystycznej oceny za pomocą słuchu, wzorku i dotyku. Bugatti podaje, że obecnie trzech ekspertów ma pełne kwalifikacje wymagane do przeprowadzenia kontroli jakości W16 Mistral. To oni odpowiadają za 90 proc. testu, reszta to diagnostyka elektroniczna. Każda obserwacja jest nagrywana na dyktafon, a następnie dogłębnie analizowana.
Kompleksowy program testowy kończy się sesjami na torze wyścigowym na lotnisku Colmar, gdzie nowe Bugatti jest poddawane próbom przy dużych prędkościach sięgających nawet 300 km na godz.
Po zidentyfikowaniu i usunięciu wszelkich nieprawidłowości, nawet tych najmniejszych, przeprowadzony jest test weryfikacyjny. Zazwyczaj odbywa się on na dystansie 50 kilometrów, ale cykli może być więcej. To oznacza, że nowe Bugatti prosto z fabryki może mieć na liczniku znacznie ponad 400 km przebiegu.
Bugatti W16 Mistral to jeden z najszybszych roadsterów na świecie
Bugatti Mistral czerpie nazwę od porywistego wiatru wiejącego w południowej Francji. Powstanie tylko 99 egzemplarzy tego modelu. Wszystkie zostały już dawno temu sprzedane, teraz trwają jeszcze dostawy do klientów.
Sercem tego hipersamochodu jest nowa jednostka pochodząca z Chirona (dokładnie z wersji Super Sport 300+), na którym to auto bazuje. Silnik ma pojemność 8 litrów, oczywiście 16 cylindrów rozmieszczonych na planie litery "W", oraz jest wspomagany czterema turbosprężarkami. Moc maksymalna wynosi 1600 KM, moment obrotowy – 1600 Nm, a prędkość maksymalna to 420 km na godz.!
Zobacz też: Byłem na otwarciu showroomu Bugatti w Polsce. Widziałem hiperauto za prawie 27,5 mln zł