Auto Świat Wiadomości Aktualności To nie utopia. W Warszawie powstał salon marki Pagani. Na otwarciu pojawił się sam Horacio Pagani

To nie utopia. W Warszawie powstał salon marki Pagani. Na otwarciu pojawił się sam Horacio Pagani

Pagani było oficjalnie dostępne na polskim rynku od przeszło trzech lat, pierwsze auto — Huayrę Roadster — wydano w maju 2022 r., jednak teraz otwarto imponujący showroom tej ultraluksusowej marki, której hipersamochody traktowane są jako dzieła sztuki na kołach. W wydarzeniu wziął udział charyzmatyczny założyciel włoskiej manufaktury Horacio Pagani.

Otwarcie salonu Pagani of WarsawŻródło: Auto Świat / Krzysztof Słomski
  • W Warszawie otwarto ekskluzywny showroom Pagani Automobili będący szóstym punktem marki w Europie
  • W wydarzeniu uczestniczył założyciel marki Horacio Pagani, podkreślając znaczenie polskiego rynku
  • Z okazji otwarcia przygotowano ekspozycję unikatowych modeli samochodów Pagani

Salon w Polsce to dopiero szósty punkt w Europie, nie licząc siedziby Pagani we Włoszech, która znajduje się pod Modeną w regionie Emilia-Romania, niedaleko fabryk Ferrari i Lamborghini. Warszawa dołączyła zatem do Monako, Stuttgartu, Lugano, Kopenhagi i Manchesteru. Elitarne grono. To jedna z kilku ekskluzywnych marek, których przedstawicielem jest Grupa Pietrzak w ramach koncepcji La Squadra (obok Koenigsegga, Bugatti czy Ferrari).

Otwarcie Pagani of Warsaw to ważny krok w naszej misji przybliżania doświadczenia Pagani entuzjastom na całym świecie. Polska to dynamiczny, szybko rozwijający się rynek, gdzie widzimy coraz większą wrażliwość na technologię, doznania estetyczne i kulturę rzemiosła. Dzięki zaangażowaniu i profesjonalizmowi zespołu Pagani of Warsaw jesteśmy pewni, że wartości naszej marki będą reprezentowane z autentycznością i wizją, wspierając rozwój Pagani w tym regionie

- powiedział Horacio Pagani. Założyciel i główny projektant Pagani Automobili nie mówi biegle po angielsku, w Warszawie towarzyszył mu tłumacz języka włoskiego.

Otwarcie salonu Pagani of Warsaw
Otwarcie salonu Pagani of WarsawŻródło: Auto Świat / Krzysztof Słomski

Pagani to jedne z najbardziej pożądanych hipersamochodów na świecie

Na otwarcie obiektu przy ul. Wirażowej w Warszawie ściągnięto niezwykłą kolekcję modeli Pagani, o czym nieco dalej. Zaryzykuję, że przewyższała ona nawet ekspozycję przyfabrycznego muzeum. W tym przypadku lepiej mówić o manufakturze, ponieważ Pagani Automobili zatrudnia tylko ok. 270 osób i wytwarza 60-65 aut rocznie.

Dlaczego tak mało? Horacio Pagani pragnie, żeby jego marka pozostała ekskluzywna. Obecnie całą roczną produkcję mógłby wchłonąć rynek amerykański, jednak trafia na niego tylko 40 proc. samochodów. Taka jest filozofia producenta, który wytwarza modele w krótkich seriach. Do 2030 r. być może produkcja zostanie zwiększona do 90, ale nadal nie jest to duża liczba.

Każde Pagani powstaje na indywidualne zamówienie klienta. Jest wykonywane ręcznie, imponuje osiągami, a także czaruje wykończeniem i wysmakowanymi detalami. Słowo biżuteria nie jest tu na wyrost.

Pagani Utopia to najnowsze dzieło

Otwarcie salonu Pagani of Warsaw
Otwarcie salonu Pagani of WarsawŻródło: Auto Świat / Krzysztof Słomski

Najnowszym modelem Pagani jest zaprezentowana w 2022 r. Utopia, następca Huayry i Zondy. Powstanie zaledwie 99 egzemplarzy wersji zamkniętej oraz 130 Roadstera. Z pewnością pojawią się też jeszcze mocniej limitowane wersje specjalne. W tym samym czasie do klientów trafiają także specjalne odmiany Huayry, której regularna produkcja już się zakończyła. Rynek hipersamochodów jest specyficzny.

Silniki od samego początku dostarcza Mercedes-AMG. W Utopii motor 6.0 V12 biturbo generuje 864 KM i 1100 Nm. Prace nad tym modelem trwały sześć lat. Horacio Pagani nie kryje, że rozważano wariant elektryczny, jednak nie znaleziono na niego chętnych. To kolejny dowód, że w świecie hipersamochodów nieustannie cenione są potężne silniki spalinowe, ewentualnie hybrydy.

Otwarcie salonu Pagani of Warsaw
Otwarcie salonu Pagani of WarsawŻródło: Auto Świat / Krzysztof Słomski

Niezwykła ekspozycja na start

Wspomniana kolekcja Pagani w Warszawie była skupiona nie tylko wokół nowego modelu Utopia, ale również Huayry i Zondy oferowanych jako certyfikowane egzemplarze pre-owned. To łatwiejszy sposób, żeby stać się właścicielem Pagani, ponieważ z oczywistych względów popyt na nowe egzemplarze wielokrotnie przewyższa ich podaż.

Oto trzy najciekawsze okazy:

  • Huayra Codalunga: 2022 r., silnik 6.0 V12 twin-turbo, 840 KM, tył wydłużony o 36 cm względem bazowej Huayry, powstało pięć egzemplarzy.
  • Zonda 760 Roadster: 2022 r., silnik 7.3 V12 twin-turbo, 760 KM, w sumie pięć egzemplarzy (jeden dla Lewisa Hamiltona), w tym tylko jeden prezentowany roadster.
  • Zonda HP Barchetta: 2022 r., silnik 7.3 V12 twin-turbo, 800 KM, trzy egzemplarze. To najdroższy model w historii Pagani o wartości ok. 15 mln euro. Początkowo miała powstać tylko jedna sztuka z okazji 60. urodzin Horacio Paganiego.

Pagani of Warsaw powstało zarówno dla klientów, jak i pasjonatów marki. Chcieliśmy, by była to niepowtarzalna przestrzeń, która spełni wysokie standardy marki, ale będzie też miejscem pierwszego kontaktu z jej światem. Wspólnie z Aerola Studios i Aleksandrą Dobrowolską zaprojektowaliśmy całkowicie nowy sposób prezentacji samochodów, ich oświetlenia i otoczenia – z ruchomymi ścianami, technicznymi siatkami oraz wielką kopułą inspirowaną architekturą Panteonu. To proaktywne działanie i polski wkład w markę Pagani – świadectwo, że showroom marki, tak wyjątkowej jak Pagani, może być równie artystyczny i innowacyjny jak same samochody

– podsumował Jakub Pietrzak, założyciel La Squadra.

Działalność polskiego przedstawicielstwa obejmuje również kalendarz aktywności dla klientów oraz autoryzowany serwis.

Otwarcie salonu Pagani of Warsaw
Otwarcie salonu Pagani of WarsawŻródło: Auto Świat / Krzysztof Słomski
Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków