- Erling Haaland kupił Bugatti Turbillion, to wspólna inwestycja ze znanym kolekcjonerem
- Hipersamochód ma hybrydowy układ napędowy o mocy 1800 KM i przyspiesza w dwie sekundy do 100 km na godz.
- Produkcja tego modelu będzie limitowana do 250 sztuk
Haaland znany jest z zamiłowania do sportowych i luksusowych samochodów. Który czołowy piłkarz świata nie ma do nich słabości? Robert Lewandowski również posiada kilka wyjątkowych modeli, jednak nie pokroju Bugatti. Najnowszy model Tourbillion ma być inwestycją, co nie powinno dziwić w przypadku hipersamochodu kosztującego fortunę (minimum 3,8 mln euro w bazowej specyfikacji, czyli ok. 16 mln zł) i limitowanego do zaledwie 250 egzemplarzy.
Zobacz też: Byłem na otwarciu showroomu Bugatti w Polsce. Widziałem hiperauto za prawie 27,5 mln zł
PAP dodaje, że kupujący będą musieli zapłacić podatki importowe, które w Norwegii są najwyższe w Europie.
To nie pierwszy okaz w kolekcji Norwegów
Według serwisu dn.no w 2024 r. norweski piłkarz ze swoim wspólnikiem zakupili za 3 mln euro Mercedesa-AMG One. To samochód z techniką z Formuły 1, którym można jeździć po drogach publicznych.
Erling Haaland to jeden z najbogatszych Norwegów. Zajmuje 194. miejsce na liście magazynu "Kapital", a jego majątek szacowany jest na ponad 200 mln euro. Ole Ertvaag znajduje się jeszcze wyżej, na 15. miejscu tego rankingu, z majątkiem wycenianym na 1 mld 440 mln euro
Bugatti Tourbillon to następca Chirona
Najnowszy hipersamochód marki Bugatti zachwyca zjawiskową stylistyką nadwozia z otwieranymi do góry drzwiami, wysmakowanym designem wnętrza z analogowym zestawem wskaźników oraz niesamowitymi osiągami. Turbillion otrzymał hybrydowy układ napędowy, ale bazuje on na dużym, wolnossącym silniku spalinowym V16 o pojemności 8,3 l i mocy 1000 KM. Funkcję turbosprężarek przejęły trzy silniki elektryczne.
Moc systemowa wynosi aż 1800 KM przy masie własnej nieprzekraczającej dwóch ton. Przyspieszenie 0-100 km na godz. trwa zaledwie 2 s, 0-200 — niecałe 5, 0-300 — niespełna 10, a 0-400 — mniej niż 25 s. Prędkość maksymalna wynosi 445 km na godz. To hybryda plug-in, więc na krótkich dystansach można podróżować w trybie elektrycznym: naładowany do pełna akumulator 24,8 kWh ma wystarczyć na przejechanie do 60 km.
Produkcja Bugatti Tourbillon ma wystartować w 2026 r.
Galeria zdjęć
Bugatti Tourbillon