Portofino ma silnik V8 o mocy 600 KM pozwalający przyspieszać do 200 km/h w 10,8 s. Składanie metalowego dachu trwa 14 sekund.

Silnik V8 turbo to wyrafinowana technicznie jednostka zapewniająca maksymalne osiągi. Jego pojemność to 3855 ccm, maksymalną moc 600 KM uzyskuje przy 7500 obr./min. Prędkość maksymalna – 320 km/h, a przyspieszenie do „setki" trwa 3,5 sekundy.

Ferrari Portofino porusza się na kołach z oponami w rozmiarze 245/35 ZR 20 – przód, 285/35 ZR 20 – tył. Hamulce mają tarcze ceramiczne: średnica 390 mm – przód, 360 mm – tył. Droga hamowania z prędkości 100 km/h do zera wynosi 34 m.

{ "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/YTY7MDA_/15558baf902e000c8f273eff064b11a3.jpeg", "caption": "Ferrari Portofino", "copyright": { "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Ferrari / Auto Świat", "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf" }, "uuid": "09478ed7-2d32-5f2b-9e55-e1615357a1fc", "available": { "start": "2018-07-16 00:00:00+0200" }, "creators": [ { "name": "Ferrari", "idref": "81342449-5cd2-4de0-ab2c-47b9c6a89fc0", "uuid": "81342449-5cd2-4de0-ab2c-47b9c6a89fc0" } ], "size": { "height": 1067, "width": 1600, "bytes": 518309 }, "contentSources": [ { "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "publicationId": { "ocdn": "15558baf902e000c8f273eff064b11a3", "ocdnExt": "jpeg", "type": "ocdn" }, "asyncAdSlot": null } Ferrari Portofino Foto: Ferrari / Auto Świat
Ferrari Portofino

Układ wydechowy dzięki elektronicznie sterowanym zaworom zapewnia odpowiednią dla sportowego bolidu ścieżkę dźwiękową: podczas uruchamiania silnika zawór jest zamknięty, a silnik wydaj wyciszony dźwięk. Podczas normalnej jazdy zawór jest uchylany, a dźwięk jest typowy dla Ferrari, ale nie ryczący. W pozycji Sport zawór w układzie wydechowym otwiera się, a dźwięk jest głośny, ryczący, typowy dla Ferrari, w którym strzałka obrotomierza dochodzi do czerwonego pola.

Ferrari Portofino jest lżejsze o 80 kg od poprzednika – Californii i ma mocniejszy o 40 KM silnik – w efekcie ma też lepsze osiągi.

W kabinie zamontowano fotele z 18-stopniową regulacją elektryczną (opcja). Kierowca może regulować długość siedziska, wysokość, kąt ustawienia siedziska, podparcie lędźwiowe, boczne poduszki. W Portofino poprawiono system klimatyzacji oraz – dzięki deflektorowi wiatru – zmniejszono hałas aerodynamiczny podczas jazdy z otwartym dachem.

W galerii zdjęcia z premiery Portofino na salonie we Frankfurcie.