Portofino ma silnik V8 o mocy 600 KM pozwalający przyspieszać do 200 km/h w 10,8 s. Składanie metalowego dachu trwa 14 sekund.

Silnik V8 turbo to wyrafinowana technicznie jednostka zapewniająca maksymalne osiągi. Jego pojemność to 3855 ccm, maksymalną moc 600 KM uzyskuje przy 7500 obr./min. Prędkość maksymalna – 320 km/h, a przyspieszenie do „setki" trwa 3,5 sekundy.

Ferrari Portofino porusza się na kołach z oponami w rozmiarze 245/35 ZR 20 – przód, 285/35 ZR 20 – tył. Hamulce mają tarcze ceramiczne: średnica 390 mm – przód, 360 mm – tył. Droga hamowania z prędkości 100 km/h do zera wynosi 34 m.

Foto: Ferrari / Auto Świat
Ferrari Portofino

Układ wydechowy dzięki elektronicznie sterowanym zaworom zapewnia odpowiednią dla sportowego bolidu ścieżkę dźwiękową: podczas uruchamiania silnika zawór jest zamknięty, a silnik wydaj wyciszony dźwięk. Podczas normalnej jazdy zawór jest uchylany, a dźwięk jest typowy dla Ferrari, ale nie ryczący. W pozycji Sport zawór w układzie wydechowym otwiera się, a dźwięk jest głośny, ryczący, typowy dla Ferrari, w którym strzałka obrotomierza dochodzi do czerwonego pola.

Ferrari Portofino jest lżejsze o 80 kg od poprzednika – Californii i ma mocniejszy o 40 KM silnik – w efekcie ma też lepsze osiągi.

W kabinie zamontowano fotele z 18-stopniową regulacją elektryczną (opcja). Kierowca może regulować długość siedziska, wysokość, kąt ustawienia siedziska, podparcie lędźwiowe, boczne poduszki. W Portofino poprawiono system klimatyzacji oraz – dzięki deflektorowi wiatru – zmniejszono hałas aerodynamiczny podczas jazdy z otwartym dachem.

W galerii zdjęcia z premiery Portofino na salonie we Frankfurcie.