Uroczystość wręczenia nagród odbyła się w Palazzo Mezzanotte, siedzibie Giełdy w Mediolanie, w obecności managerów wszystkich firm samochodowych.

Uzyskując 17 proc. głosów, Fiat 500L zdobył tytuł "Nowości Roku 2013", po emocjonującym pojedynku z Mercedesem-Benz Klasy A, który uplasował się na drugim miejscu (16,3 proc.) i wyprzedzając modele, takie jak: Volkswagen Golf (13,2 proc.) i nowy Fiat Panda (9,49 proc.).

Fiat 500L "City lounge" został wybrany z listy 12 kandydatów do nagrody, wyselekcjonowanych przez redakcję magazynu "Quattroruote" spośród najbardziej znaczących modeli zaprezentowanych w ostatnich dwunastu miesiącach.

W listopadzie i grudniu 2012, za pomocą SMS-ów i głosowania online ponad 48 500 czytelników wybrało swój ulubiony samochód. Po raz pierwszy z listy modeli kandydujących do tego tytułu zostały wyłączone samochody sportowe i modele budzące skrajne emocje, wyróżniając samochody, które są kupowane i używane na co dzień.

Carlo Cavicchi, dyrektor magazynu Quattroruote, wręczył nagrodę panu Alfredo Altavilla, dyrektorowi operacyjnemu (Chief Operating Officer) Fiata na region EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka).

Grupa Fiat odniosła również sukces w drugim konkursie "Moje ulubione samochody", zorganizowanym przez "Quattroruote" i jednocześnie przez inne magazyny specjalistyczne z 14 krajów europejskich klasyfikacją przygotowaną na poziomie krajowym. Modele włoskie triumfowały w 7 spośród 10 kategorii, na jakie podzielony jest konkurs: nowy Fiat Panda otrzymał pierwszą nagrodę w kategorii citycar zdobywając 26,8 proc. głosów), Fiat 500L wśród małych samochodów (12,1 proc.), Alfa Romeo Giulietta w średnim segmencie (23,4 proc.), Maserati Quattroporte wśród modeli flagowych (23,8 proc.), Ferrari 458 Spider wśród kabrioletów (18,7 proc.), Ferrari F12berlinetta wśród samochodów sportowych (31,0 proc.) a Fiat Freemont (15,1 proc.) wśród rodzinnych minivanów.

Na przełomie września i października 2012, uczestnicy konkursu "Moje ulubione samochody" wyrazili swoje opinie za pośrednictwem strony internetowej quattroruote.it, wypełniając formularz, w którym wskazali nie tylko swój ulubiony samochód w każdym segmencie, ale również wyrazili szereg ocen dotyczących marek oraz ich postrzegania.