Zaprezentowany cennik potwierdza, że nowy Fiat Tipo w wersji sedan ma szansę zdobyć nasz rynek, a w najbliższej przyszłości pojawią się dwie kolejne wersje - 5-drzwiowy hatchback i pojemne kombi. Będą nieco droższe od sedana, ale też lepiej wyposażone i wykończone lepszymi materiałami.
Duży 520-litrowy bagażnik, przestronne wnętrze, szeroki wybór silników. Redakcja OnetMoto miała już nawet ten samochód w swoich rękach. Recenzja z pierwszej jazdy nowym Fiatem Tipo jest co najmniej pozytywna. Pod powyższym linkiem znajdziecie więcej szczegółów. Przejdźmy zatem do zaktualizowanych cen, które zostały właśnie podane podczas konferencji prasowej, w której uczestniczymy.
Bazowa wersja Fiata Tipo napędzana jest benzynowym silnikiem 1,4 o mocy 95 KM, momencie obrotowym 127 Nm, który współpracuje z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Ważący 1150 kg samochód przyspiesza do "setki" w 11,5 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 185 km/h.
Cena tej wersji wynosi 42 600 złotych na poziomie wyposażenia Tipo. To o 2400 zł mniej, niż podawano na początku. Znajdziemy w nim m.in. klimatyzację manualną, radio UConnect z USB, AUX i czterema głośnikami, system ESC, centralny zamek z pilotem, elektryczne szyby z przodu, regulację kierownicy w dwóch płaszczyznach czy 15-calowe felgi stalowe.
Wyposażenie Pop to dodatkowo poduszki powietrzne boczne i kurtynowe, dzielona tylna kanapa (60:40), fotel kierowcy z regulacją wysokości czy lusterka elektrycznie sterowane i podgrzewane.
Poziom Easy to natomiast radio Uconnect z dotykowym ekranem (5"), czujniki zmierzchu i deszczu, elektrycznie sterowane szyby tylne, czy skóra na kierownicy i gałce zmiany biegów.
Topowy poziom Lounge to z kolei dodatkowo światła przeciwmgielne z doświetlaniem zakrętów, klimatyzacja automatyczna, tempomat, podłokietnik, wyświetlacz TFT 3,5" monochromatyczny czy alufelgi o średnicy 16 cali.
Poniżej oficjalne ceny wszystkich wersji silnikowych i wyposażeniowych.
Fiat Tipo - oficjalne ceny:
Tipo | Pop | Easy | Lounge | |
1.4 16v 95 KM M6 | 42 600 | 46 600 | 50 600 | 54 000 |
1.6 E-Torq 110 KM AT6 | 49 600 | 53 600 | 57 600 | 61 000 |
1.3 MultiJet 16v 95 KM M5 | 52 600 | 56 600 | 60 600 | 64 000 |
1.6 MultiJet 16v 120 KM M6 | 58 600 | 62 600 | 66 600 | 70 000 |
Warto zauważyć, że konkurenci za podobną cenę oferują znacznie mniej. Przykładowo Peugeot 301 kosztuje od 41 900 zł za wersję z 85-konnym silnikiem 1,2, ale za klimatyzację trzeba dopłacić 4000 zł, a radio w bazowej wersji jest niedostępne nawet za dopłatą.
Podobnie z Citroenem C-Elysee, który jest tańszy od swojego bliźniaka o 2 tys. złotych, ale w bazowej wersji nie dostaniemy radia ani klimatyzacji nawet za dopłatą.