- Najmocniejszy silnik EcoBlue będzie dostępny w wersji o mocy 238 KM
- Nowość: 2 litrowy silnik EcoBlue w wersji 150 KM i 190 KM oraz 8-biegowy automat Quick Shift
- W Edge pojawi się system audio B&O; Play ze wzmacniaczem o mocy 1000 W i 10 kanałowym procesorem dźwięku
- Od chwili premiery w 2016 roku Ford sprzedał w Europie ponad 26 tys. egzemplarzy, z czego 16 tys. samochodów znalazło nabywców w 2017 roku
Na każde 5 Fordów sprzedanych w Europie jeden to SUV. Co więcej, ich sprzedaż rośnie (w zeszłym roku o 24 proc.), więc nie dziwi, że amerykańska firma inwestuje w uatrakcyjnienie oferty. Tym razem przyszła pora na odmłodzenie dużego modelu Edge.
W ramach modernizacji Ford dołożył mocniejszy silnik wysokoprężny EcoBlue Bi-Turbo o pojemności 2 litrów i mocy 238 KM. Zainstalowane w nim dwie turbosprężarki pracują szeregowo na niższych obrotach, aby uzyskać lepszą reakcję na wciśnięcie pedału gazu, a także utrzymać możliwie jak największy moment obrotowy. W przypadku wyższych obrotów pozostaje do dyspozycji większa turbosprężarka. Ford twierdzi, że ze względu na wysokie temperatury w układzie doładowania (nawet do 860 stopni Celsjusza) wykorzystano ok. 30 procent niklu oraz układ chłodzenia cieczą, który obejmuje łożyska turbosprężarek oraz korpus sprężarki niskociśnieniowej.
W zmodernizowanym Edge silnik EcoBlue będzie dostępny także w słabszych wersjach o mocy 150 KM i 190 KM. Odmiana 150 KM pojawi się z 8-biegowym automatem i napędem na jedną oś. W przypadku wersji 190 KM oferowana będzie 6 biegowa przekładnia manualna oraz układ AWD.
W samochodzie pojawiła się nowa automatyczna skrzynia biegów. Ford twierdzi, że 8-stopniowy automat dostosowano do europejskich wymagań i dodano adaptacyjny system zmiany przełożeń, który działa na podstawie analizy stylu jazdy, a nawet nachyleń wzniesień i zjazdów oraz prędkości, z jaką pokonywane są zakręty.
Ford twierdzi, że w gamie zadebiutuje nowa wersja ST-Line, którą poznamy po lakierowanych dolnych częściach nadwozia, standardowych 20 calowych felgach, chromowanych końcówkach układu wydechowego, fotelami z perforowaną skórą oraz innymi dodatkami takimi jak aluminiowe pedały czy czarną podsufitką (czyli trudno zauważyć zmiany z obecnie oferowaną odmianą). ST-Line wyposażono także w zmodyfikowane zawieszenie o bardziej sportowym charakterze i adaptacyjny układ kierowniczy.
We wnętrzu bez rewolucji. Przeprojektowano konsolę środkową (nowe pokrętło dla ośmiobiegowego automatu, przycisk hamulca ręcznego) i powiększono schowki. Przy okazji wymieniono system multimedialny. Edge będzie kolejnym modelem w gamie Forda, w którym zrezygnowano z systemu audio Sony. W jego miejsce pojawi się dzieło inżynierów Bang & Olufsen, czyli B&O Play z wielokanałowym wzmacniaczem o mocy 1000 W i 10-kanałowym cyfrowym procesorem dźwięku.
W ramach modernizacji Ford dołożył mocniejszy silnik wysokoprężny EcoBlue Bi-Turbo o pojemności 2 litrów i mocy 238 KM. Zainstalowane w nim dwie turbosprężarki pracują szeregowo na niższych obrotach, aby uzyskać lepszą reakcję na wciśnięcie pedału gazu a także utrzymać możliwie jak największy moment obrotowy.
W zmodernizowanym Edge silnik EcoBlue będzie dostępny także w słabszych wersjach o mocy 150 KM i 190 KM.
We wnętrzu bez rewolucji. Przeprojektowano konsolę środkową (nowe pokrętło dla ośmiobiegowego automatu, przycisk hamulca ręcznego) i powiększono schowki.
Przy okazji wymieniono system multimedialny. Edge będzie kolejnym modelem w gamie Forda w którym zrezygnowano z systemu audio Sony. W jego miejsce pojawi się dzieło inżynierów Bang & Olufsen czyli B&O Play z wielokanałowym wzmacniaczem o mocy 1000 W i 10 kanałowym cyfrowym procesorem dźwięku.
Pokrętło nowego automatu o 8 przełożeniach. biegów. Ford twierdzi, że 8 stopniowy automat dostosowano do europejskich wymagań i dodano adaptacyjny system zmiany przełożeń, który działa na podstawie analizy stylu jazdy