Sercem Forda Focusa ST jest dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka benzynowa z turbodoładowaniem, która współpracuje z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów. Silnik EcoBoost generuje 250 KM mocy i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Sportowe Focusy występują w dwóch wersjach wyposażenia: ST i ST2. Pierwsza wersja obejmuje m.in.: ABS z EBD, ESP z układem kontroli trakcji i systemem TVC poprawiającym stabilność w zakrętach, komplet poduszek powietrznych, światła przeciwmgielne, dwustrefową automatyczną klimatyzację, komputer pokładowy, sportowe przednie fotele Recaro częściowo wykończone skórą, elektrycznie sterowane szyby i lusterka (podgrzewane), samościemniające się lusterko wsteczne, czujnik deszczu, skórzaną kierownicę i uchwyt dźwigni zmiany biegów, radio CD/MP3, centralny zamek z pilotem, autoalarm, tylny spojler, listwy progowe ST i 18-calowe obręcze kół..
Wersja ST2 jest bogatsza o reflektory biksenonowe, światła LED do jazdy dziennej, w pełni skórzane, podgrzewane fotele Recaro (kierowcy z regulacją w ośmiu kierunkach) i tylną kanapę Recaro. Ford oferuje oczywiście wiele dodatków stylizacyjnych i wyposażeniowych, także w formie pakietów. Dla osób lubiących się wyróżniać polecamy specjalny lakier nadwozia Electric Orange, który kosztuje bagatela 5 000 zł.
Nowy Ford Focus ST - cennik: