Pokonany dystans jest dwukrotnie dłuższy od zasięgu oficjalnie podawanego według norm amerykańskich. Test trwał prawie trzy dni – konkretnie samochód był w drodze przez 69 godzin od soboty 25 kwietnia, godz. 8:15 do wtorku 28 kwietnia, godz. 5:37. Przez ten czas udało się przejechać odległość 1445,7 mili, czyli 2313 km. Oznacza to rekord świata w kategorii sedanów klasy średniej.
Normowany zasięg modelu Fusion Hybrid wynosi ok. 700 mili, ale przedstawiciele spółki Ford przewidywali, że uda się pokonać granicę 1000 mili (1600 km). Zespół siedmiu kierowców, którzy wzięli udział w teście, absolwował wcześniej szkolenie w zakresie oszczędności paliwa w zwykłym ruchu ulicznym. Chodzi przede wszystkim o czułą pracę z pedałem gazu, płynną jazdę bez zbędnego przyśpieszania czy hamowanie i przewidywanie sytuacji na drodze. Wartość 2,9 l/100 km jest również zasługą jednostki elektrycznej, która umożliwia eksploatację wyłącznie na prąd do prędkości 75 km/h.
Ford Fusion Hybrid napędzany jest 4-cylindrową jednostką 2,5 l działającą na bazie cyklu Atkinsona, która współpracuje z silnikiem elektrycznym. Moc maksymalna całego napędu wynosi 140 kW (190 KM), maksymalny moment obrotowy jednostki benzynowej sięga 185 Nm przy 4500 obr./min. Energia elektryczna magazynowana jest w bateriach NiMH.