Każdy ma swój sposób na zapewnienie dzieciom odpowiedniej rozrywki podczas podróży samochodem. Dawno temu wystarczyło kilka pluszowych zabawek i wystarczająco dużo uwagi poświęconej małym pasażerom. Alternatywnie dobra książka i to nie tylko z serii „Poczytaj mi mamo”.  Z czasem pojawiły się pierwsze prymitywne gry (kto jeszcze pamięta rosyjskiego wilka łapiącego jajka?), kierownice wydające dźwięki i podobne zabawki.

Kolejnym etapem rozwoju były odtwarzacze DVD i pierwsze bardzo prymitywne tablety. Wraz z epoką smartfonów i tabletów zmieniło się wszystko. Stały się szczególnie atrakcyjne po podłączeniu do internetu. A o ten w kabinie wcale nie było i nie jest tak łatwo.

Ford zatem chwali się, że udostępniając moduł 4G LTE z WiFi rodzice będą mieli święty spokój i zapewnią dzieciom rozrywkę na odpowiednim poziomie. Innymi słowy: dostęp do strumieniowych serwisów muzycznych, filmowych, gier online i podobnych rozrywek ma być najlepszą opcją. I to nawet aż dla 10 urządzeń naraz o ile tyle naprawdę jest potrzebne w trakcie jazdy. Nietrudno przewidywać, że obecne statystyki dotyczące wykorzystania tabletów przez dzieci mogą się szybko zmienić. Tylko w Wielkiej Brytanii już 33 proc. dzieci w wieku poniżej 5 lat ma własny sprzęt mobilny.

Koncern nie poprzestał jedynie na samym modemie instalowanym w kabinie. Przygotował ofertę wspólnie z siecią komórkową Vodafone. Na początek dla Francji, Niemiec, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Docelowo dla całej Europy. By z niej skorzystać trzeba będzie zamówić odpowiedni model z rocznika modelowego 2018 (firma nie zdradza jeszcze jaki) z właściwym sprzętem z serii SYNC.

Dostęp do strumieniowych serwisów muzycznych, filmowych, gier online i podobnych rozrywek ma być wg. Forda najlepszą opcją dla pasażerów podróżujących na tylnej kanapie.

Współpraca Forda z Vodafone nie ograniczy się jedynie do modułów 4G. W planach jest również funkcja automatycznego powiadomienia o kolizji, zdalna diagnostyka samochodu oraz usługi sterowania pojazdem poprzez aplikację. Nie są to jednak przedsięwzięcia pionierskie w historii amerykańskiego producenta samochodów. Wcześniej podobne usługi wdrożono dla klientów za oceanem. Operatorem współpracującym na rynku północnoamerykańskim jest AT&T.