Od początku bieżącego roku polscy klienci kupili 19 745 nowych Fordów, czyli o 1,2 proc. więcej niż w tym samym okresie 2010 roku. Przy porównaniach trzeba jednak mieć na uwadze zmniejszenie się całego polskiego rynku nowych samochodów o 3,9 proc. Marka z niebieskim owalem w logo zajęła drugie miejsce pod względem ilości sprzedanych pojazdów z 8,5-procentowym udziałem w rynku.

W przypadku samochodów osobowych, w trzech kwartałach 2011 roku, do klientów trafiło 16 940 aut (- 1,8 proc.). W tym przypadku rynek skurczył się jeszcze bardziej, bowiem aż o 6 proc. Na rynku nowych samochodów osobowych Ford posiada drugą pozycję z udziałem rynkowym na poziomie 8,4 proc. Na szczycie popularności nieprzerwanie od ponad 30 miesięcy plasuje się Škoda.

„Nasz tegoroczny sukces jest dla mnie z jednej strony pewnym zaskoczeniem, choćby z tego powodu, że przez blisko pół roku nie był dostępny nowy Ford Focus w wersji kombi, która stanowi ponad 50proc. naszej całkowitej sprzedaży tego modelu” – powiedział Adam Kołodziejczyk, Prezes Zarządu Ford Polska Sp. z o.o. „Z drugiej strony jest to efekt wielu lat ciężkiej pracy zarówno naszych dilerów, którzy bezpośrednio reprezentują nas przed klientami, jak i całego zespołu Ford Polska. Dzięki temu w czerwcu br. byliśmy nawet – po raz pierwszy w historii Forda w Polsce - liderem sprzedaży nowych samochodów! To jest niesamowita satysfakcja z dobrze wykonanej pracy” – dodał Kołodziejczyk.

Źródło: Mototarget