W sezonie 2009 przepisy zezwalają na wykorzystanie w wyścigach ośmiu silników. Jeżeli ktoś zamontuje kolejną jednostkę, to otrzyma za to karę w postaci przesunięcia o dziesięć pozycji na starcie.

Jednak kary można uniknąć, gdy po raz kolejny zostanie wykorzystany silnik, który wcześniej był używany. W tym przypadku istnieje zawsze ryzyko, ze taka jednostka nie będzie miała wystarczająco dużo mocy, ani wytrzymałości.

Do końca sezonu 2009 pozostało jeszcze sześć wyścigów, ale zapewne kibiców interesuje ile już zamontowano nowych jednostek napędowych w poszczególnych bolidach.

KierowcaAUSMALCHNBAHSPAMONTURGBRGERHUNEURHamilton11222334455Kovalainen11122334455Massa1223344455xBadoerxxxxxxxxxx5*Räikkönen12233344455Kubica12334446*666Heidfeld12233344555Alonso12233345555Piquet1223334555xGrosjeanxxxxxxxxxx5*Trulli12234455556Glock12234455556Bourdais112233334xxAlguersuarixxxxxxxxx45Buemi11223333445Webber12233345555Vettel12233345556Rosberg12234445556Nakajima12223345556Sutil12233344*556Fisichella12233344556Button12233344556Barrichello12233344555

Uwaga:

Robert Kubica podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii 2009 zmienił przed kwalifikacjami silnik nr 5, a do wyścigu wykorzystał silnik nr 6.Adrian Sutil po wypadku w kwalifikacjach do grand Prix Wielkiej Brytanii 2009 zastąpił silnik nr 4 już wcześniej używana jednostką.

Jaime Algersuari wykorzystał silnik nr 4 podczas Grand Prix Węgier, ten sam, który juz wczęsniej wykorzystywał Sebastien Bourdaise.

Luca Badoer wykorzystał silnik nr 5 w Grand Prix Europy 2009, ten sam, który wcześniej miał zamontowany Felipe Massa.

Romain Grosjean podczas swojej premiery wykorzystał silnik nr 5, ten sam, który wcześniej miał zamontowany Nelsinho Piquet.

Z tabeli wynika, ze Sebastian Vettel miał zamontowany silnik nr 6, ale w Grand PrixBelgii 2009 będzie musiał mieć zamontowaną jednostkę nr 7. Tym samym w ostatnich sześciu wyścigach będzie miał do dyspozycji jedynie dwa silniki. Wiadomo także, że wyścigi we Włoszech i Belgii są wyjątkowo mordercze dla silników.

> Można spodziewać się, iż Robert Kubica w Grand Prix Belgii 2009, podobnie jak Sebastian Vettel będzie miał zamontowany silnik nr 7.

Trudno przewidywać jaka będzie sytuacja na torze w Spa, ale zapewne już na Monzie niektórzy pojadą już z ostatnim silnikiem.