Zwycięzca poprzedniej eliminacji, Rajdu Nowej Zelandii, Richard Burns odpadł po przejechaniu zaledwie 4 kilometrów próby sportowej. Liderzy mistrzostw Tommi Mäkinen i Colin McRae mieli kłopoty ze swymi samochodami i w praktyce stracili szanse w walce o zwycięstwo.Na drugim etapie z imprezy odpadło dwóch faworytów. Najpierw Jesus Puras urwał koło na oesie 7 bis (Molini). Potem na tej samej próbie jego partner z zespołu Philippe Bugalski tak skutecznie uszkodził samochód, że nie zdołał pokonać kolejnego odcinka.Po wycofaniu się najgroźniejszych konkurentów Gilles Panizzi uzyskał dość wyraźną przewagę nad resztą zawodników. Ostatniego dnia rajdu próbował atakować go Sebastien Loeb, lider mistrzostw świata dla kategorii Super 1600 na Rajd San Remo, który otrzymał trzeciego fabrycznego CitroĎna i za jego kierownicą radził sobie znakomicie. Panizzi utrzymał jednak prowadzenie, chociaż jego młodszy rodak odrabiał straty z odcinka na odcinek.W grupie N w San Remo tryumfował Alessandro Fiorio, ale drugie miejsce Gabriela Pozzo zapewniło właściwie Argentyńczykowi Puchar Świata. Pod nieobecność w kategorii Super 1600 Sebastiena Loeba wygrał ją Andrea Dallavilla na Fiacie Punto. W Pucharze Teamów FIA najlepszy okazał się Duńczyk Henrik Lundgaard.43. Rajd San Remo: 1. Gilles Panizzi/Herve Panizzi (Peugeot 206 WRC) 4:05.49,5; 2. Sebastien Loeb/Daniel Elena (CitroĎn Xsara WRC) +11,4; 3. Didier Auriol/Denis Giraudet (Peugeot 206 WRC) +54,9; 4. Carlos Sainz/Luis Moya (Ford Focus WRC) +1.11,9; 5. Renato Travaglia/Flavio Zanella (Peugeot 206 WRC) +1.32,1; 6. Fran?ois Delecour/Daniel Grataloup (Ford Focus WRC) +2.28,6. (A.J)
Francuzi tryumfują
Pierwszy odcinek specjalny Rajdu San Remo wygrał Gilles Panizzi (Peugeot), jednak liderem po pierwszym dniu został Hiszpan Jesus Puras (CitroĎn). W czołowej szóstce znaleźli się jeszcze Philippe Bugalski (CitroĎn), Didier Auriol (Peugeot), rewelacyjnie spisujący się Sebastien Loeb (CitroĎn) oraz Marcus Grönholm (Peugeot).