• Nowy model przygotowano na 60-te urodziny marki Frankia
  • Niestety, do jego prowadzenia potrzebne jest prawo jazdy kategorii C, bo załadowane auto waży 5,5 tony
  • Kamper Frankia 1960 nadaje się do użytkowania przez cały rok - ma skuteczną izolację kabiny i wydajne ogrzewanie
  • Cena auta bez dodatków to ponad 680 tys. złotych!
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

W przypadku większości popularnych kamperów producenci muszą się nieźle nakombinować, żeby na ograniczonej przestrzeni zapewnić jak największy komfort, a przy okazji nie przeszarżować z ceną i z wagą pojazdu. Na szczęście, czasem można i warto zaszaleć! Szczególnie z okazji urodzin, i to nie byle jakich, bo 60-tych!

Jeśli waga i cena pojazdu grają najwyżej drugoplanową rolę, ale klienci oczekują jak najbardziej dopracowanych rozwiązań technicznych, to kampery marki Frankia mogą być naprawdę świetnym wyborem. Dotyczy to oczywiście także Modelu Frankia 1960 – limitowanej do 60 sztuk edycji specjalnej kampera typu Integra (czyli z szerokim nadwoziem, przygotowanym w całości na potrzeby pojazdu turystycznego, bez widocznych elementów z seryjnego auta dostawczego).

Frankia 1960 - napęd z Fiata Ducato

Układ napędowy modelu 1960 pochodzi z Fiata Ducato w wersji 5,5 t (Frankia jest znana głównie z pojazdów na bazie aut marki Mercedes), ale auto ma trzy osie i obniżaną ramę przygotowaną przez firmę AL-KO, do tego mnóstwo wyposażenia w standardzie - dla osób obeznanych w tej branży cena bazowa modelu wynosząca niespełna 150 tys. euro czyli ponad 680 tys. zł, nie jest wcale wygórowana.

Przedstawiciele firmy Frankia są szczególnie dumni z wysokiej autonomii swoich kamperów. W przypadku modelu 1960 pasażerowie naprawdę długo nie muszą korzystać z infrastruktury kampingowej, m.in. dzięki wygodnej toalecie z dwoma kasetami, wyjątkowo przestronnej łazience i 300 l zapasu wody. Pod względem zasilania pojazd też jest w znacznej mierze niezależny od zewnętrznych źródeł prądu - na pokładzie znajdują się dwa litowe akumulatory o pojemności 110 Ah, do tego trzy panele słoneczne po 110 watów i przetwornica (tzw. pełen sinus).

Frankia 1960 - kamper na zimę i na lato

Model Frankia 1960 jest kamperem w pełni całorocznym - ma ściany ze skuteczną izolacją termiczną (producent daje 11 lat gwarancji na szczelność zabudowy), do tego podwójna podłoga z ogrzewaniem, w której mieszczą się schowki o głębokości od 12 do 34 cm. Dostęp do części bagażowej (garażu) możliwy jest zarówno z wewnątrz, jak i od zewnątrz, przez wygodne klapy. Nawet tak długie przedmioty jak narty czy deski snowboardowe z łatwością znajdą odpowiednie miejsce.

Frankia 1960 - bogate wyposażenie w standardzie

W kwestii wyposażenia standardowego producent nie żałował: oświetlenie LED, zbiornik paliwa o pojemności 90 litrów, ogrzewanie postojowe, systemy poprawiające bezpieczeństwo jazdy, elektrycznie sterowane rolety, zamek centralny, ogrzewanie, markiza o długości aż 5,5 metra. Oczywiście, za dopłatą można mieć więcej, np. zawieszenie pneumatyczne (10 990 euro), piekarnik z grillem (690 euro), sejf.

Frankia 1960 - dane techniczne

Silnik Fiat MultiJet II 160
Moc 118 kW (160 KM) bei 3500 obr./min
Pojemność 2287 cm3
Moment obr. 380 Nm przy 1750 obr./min
Prędkość maks. 100 km/h (> 3,5 t)
Skrzynia biegów/napęd aut./na koła przednie
Poj. zbiornika paliwa 90 l/Diesel
Długość/Szerokość/Wysokość 7860/2300/3180 mm
Rozstaw osi/ogumienie 3760 mm/225/75 R 16 CP
Masa własna/ładowność 4200/1300 kg
DMC przyczepy hamowanej/niehamowanej 2000/750 kg
Materiał nadwozia Kompozyt wzmacniany włóknem szklanym/Gelcoat
Izolacja Thermo Guard Plus
Powierzchnia łóżka (tył) 1950 x 2000 mm
Lodówkozamrażarka 160 l
Kuchenka 3 Palnikowa
Akumulatory pokładowe 2x 110-Ah-Lithium
Zbiornik wody czystej/wody szarej 300/130 l
Zapas gazu 2x 11 kg
Ogrzewanie Alde 3020 HE
Cena (bez dodatków) ok. 682 500 zł