Auto Świat Wiadomości Aktualności GDDKiA musiała ponownie wybrać wykonawcę odcinka drogi S17. Jest drożej niż za pierwszym razem

GDDKiA musiała ponownie wybrać wykonawcę odcinka drogi S17. Jest drożej niż za pierwszym razem

Możliwe, że już wkrótce ruszą prace związane z projektem i budową odcinka drogi ekspresowej S17 Piaski — Łopiennik. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) po uwzględnionych odwołaniach musiała jeszcze raz wybierać wykonawcę tej inwestycji. Obecnie za najkorzystniejszą ofertę uznano tę opiewającą na 810 mln zł.

GDDKiA ponownie wyłoniła wykonawcę inwestycji, w ramach której zostanie zaprojektowana i wybudowana droga S17 Piaski — Łopiennik
GDDKiA
GDDKiA ponownie wyłoniła wykonawcę inwestycji, w ramach której zostanie zaprojektowana i wybudowana droga S17 Piaski — Łopiennik

Przedłuża się procedura przetargowa związana z wyborem wykonawcy odcinka drogi ekspresowej S17 Piaski — Łopiennik. W przetargu wpłynęło 11 ofert i w maju br. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wyłoniła najkorzystniejszą ofertę opiewającą na kwotę 695,5 mln zł. Wybór został zakwestionowany przez innych uczestników i po uwzględnieniu odwołania GDDKiA musiała jeszcze raz wyłonić zwycięzcę.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Budowa drogi S17 Piaski — Łopiennik pochłonie ponad 800 mln zł

Teraz jako najkorzystniejszą ofertę wskazano tę złożoną przez konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones. Zwycięzcy wycenili projekt i budowę odcinka S17 Piaski — Łopiennik na kwotę 810 mln zł. Z podpisaniem umowy na wykonanie prac trzeba jednak jeszcze się wstrzymać, bo tak jak przy poprzednim wyborze pozostali uczestnicy mają 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań.

W przypadku braku zastrzeżeń dokumentacja trafi do kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych i dopiero po jej zakończeniu i przedstawieniu gwarancji należytego wykonania umowy będzie można podpisać kontrakt.

Nowy odcinek drogi S17 w szczegółach

W ramach inwestycji wybudowana zostanie dwujezdniowa droga ekspresowa, obiekty inżynieryjne, odwodnienie i oświetlenie drogi w obrębie węzłów, a także drogi do obsługi ruchu lokalnego. Do zadań zwycięzcy należy również m.in. montaż ekranów akustycznych, wykonanie systemu zarządzania ruchem oraz budowa przejść dla zwierząt.

Cały odcinek Piaski — Łopiennik będzie miał 16,6 km i zostanie poprowadzony nowym śladem wzdłuż obecnej drogi krajowej DK17. Trasa zacznie się na węźle Piaski Wschód, który ma zostać przebudowany. W tym miejscu droga S17 będzie łączyła się z drogą ekspresową S12 Piaski — Dorohusk. Ponadto w ramach inwestycji powstaną m.in. trzy węzły drogowe, tj. Piaski Południe, Fajsławice i Łopiennik.

Cały fragment drogi ekspresowej S17 pomiędzy Piaskami a Hrebennem ma ok. 125 km i realizowany jest w formule Projektuj i buduj. "Obecnie na etapie realizacji są trzy odcinki S17 od Zamościa w kierunku Hrebennego" — informuje GDDKiA i dodaje: "W przetargu są odcinki Krasnystaw — Izbica oraz Izbica — Zamość Sitaniec". Na etapie prac przygotowawczych są natomiast odcinki Łopiennik — Krasnystaw o długości 9 km i Zamość Sitaniec — Zamość Wschód o długości ok. 12 km.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków