Tegoroczny salon samochodowy w Genewie, który odbędzie się w dniach 3-15 marca 2015 r., będzie już 85. edycją w historii. W halach centrum targowego Palexpo zobaczymy ponad 250 wystawców z całego świata.
Wśród zapowiadanych 150 światowych i europejskich premier, zobaczymy wiele zupełnie nowych lub zmodyfikowanych modeli samochodów.
Międzynarodowy salon samochodowy w Genewie należy do najbardziej prestiżowych imprez znajdujących się w kalendarzu OICA (International Organisation of Automobile Constructors) i tradycyjnie otwiera w europie pierwszą część sezonu.
Do naszej galerii wybraliśmy już potwierdzone przez producentów genewskie premiery.
Galeria zdjęć
Po 10 latach znów pojawia się Honda NSX. Ten sportowy model zaprojektoano w USA, tam też będzie produkowana – w Marysville w stanie Ohio (pierwsza wersja powstawała w latach 1990-2005 w Japonii). W 270 amerykańskich salonach Acury model NSX pojawi się w połowie 2015 roku, ale pierwsi klienci będą mogli odbyć przejażdżkę tym modelem pod koniec 2015 roku. Nowy NSX ma napęd hybrydowy – silnik benzynowy V6 współpracuje z trzema silnikami elektrycznymi. Jeden motor umieszczony jest z tyłu, między silnikiem benzynowym a skrzynią biegów. Ten motor wspomaga przyspieszanie i hamowanie.
W przeciwieństwie do dotychczasowych dużych modeli firmy (C5 czy C6) DS5 nie ma superkomfortowego hydropneumatycznego zawieszenia, lecz klasyczne stalowe, korzystającego ze zwykłych sprężyn śrubowych. Układ bardzo sztywno zestrojono i wszelkie nierówności nawierzchniodczuwa się w kabinie. Przekaz jest bardzo wyraźny: ten samochód ma dawać sportowe wrażenia. Jeśli chcesz wyższego komfortu resorowania, wybierz C5 z hydropneumatyką. Przekonująco działa też napęd. Pod maską znajduje się 163-konny diesel, a motor elektryczny o mocy 37 KM napędza koła tylne. W efekcie 200-konny pojazd rozpędza się do „setki” w 8,6 s.
Flagowy model produkowany tuż przy polskiej granicy w miejscowości Kvasiny. Tym razem najnowszy model Skody powstał na najlepszej płycie koncernowej MQB i otrzymal wszystko, czym dysponuje najnowszy Volkswagen Passat. Zapowiada się hit rynkowy!
Pierwsza generacja Audi R8 zadebiutowała w 2008 roku z silnikiem ośmiocylindrowym, a dwa lata później do oferty dołączono jednostkę dziesięciocylindrową. Także obecnie dziesięciocylindrowy widlasty silnik benzynowy 5.2 FSI będzie dostępny w dwóch wersjach. Podstawowy o mocy 540 KM i mocniejszy – 611 KM. Silnik ten znamy już z Lamborghini Huracan. Jednostka napędowa będzie współpracować z siedmiostopniową przekładnią dwusprzęglową S tronic.
Ten model ma w najbliższej przyszłości jeszcze bardziej spopularyzować markę Infiniti w Europie.
„Karl to krótka, zgrabna i chwytliwa nazwa, która idealnie oddaje wartości marki Opel: niemiecki charakter, emocje i przystępność” – powiedziała Tina Müller, dyrektor ds. marketingu w firmie Opel. Dzięki modelom Karl, Adam i Corsa nowej generacji – wprowadzonych do sprzedaży w czasie niecałych 30 miesięcy – od przyszłego roku firma Opel będzie mogła poszczycić się najbogatszym portfolio w segmencie mini i małych samochodów w swojej historii.
Nowa Honda Jazz ma prawie 4 metry długości, a pod maską silnik 1,3/102 KM. W marcu zadebiutuje na salonie w Genewie, a w sierpniu pojawi się w salonach dilerów Hondy. Nowy Jazz zyskał 95 mm na długości i ma teraz 3995 mm. Rozstaw osi powiększono o 30 mm. Te zabiegi pozwoliły powiększyć i tak już niemały przedział pasażerski. Powiększono także pojemność bagażnika – dotychczasowy model mieścił 335 litrów, a nowy – 354 l. Po złożeniu siedzeń pojemność wzrasta do 884 l.
Jeśli Prologue wejdzie do produkcji (a zapewne tak się stanie w 2016 roku) będzie występowało pod nazwą Audi A9. Prologue Avant to pokaz możliwości Audi w segmencie aut luksusowych. Auto ma 5 metrów 11 cm długości i 1,97 m szerokości. Wyposażone jest we wszelkie nowinki techniczne związane zarówno z bezpieczeństwem, jak i komfortem oraz rozrywką. Napęd – również nowoczesny, hybrydowy, którego podstawą jest 3-litrowy silnik TDI oraz motor elektryczny. Moc – 455 KM, do tego gigantyczny moment obrotowy – 750 Nm. Mimo, że Audi Prologue Avant waży ok. 2 ton przyspiesza jak auto sportowe – do „setki" potrzebuje zaledwie w 5,1 sekundy. W trybie elektrycznym może przejechać 54 km. Nie wydziela wówczas żadnych szkodliwych substancji, jest też bardzo ciche.
Powrot po 54 latach legendarnej niemieckiej marki, ktora istniała w Niemczech od 1929 do 1962 roku. Czy tym razem potomek Carla Borgwarda wraz ze swoim zespolem potrafi przywrócić marce dawny blask?
Najdłuższy wariant klasy S, który zapewnia najwyższy stopień komfortu.
Producent nie podał jeszcze żadnych szczegółowych informacji, ale już wiadomo, że ten koncept stanowi pierwszą oficjalną odsłonę trzeciej generacji Citroëna Berlingo. Studyjna wersja Berlingo Mountain Vibe stanowi lifestylowa interpretację, tego co trafi do produkcji seryjnej. Auto ma zwiększony prześwit, relingi dachowe umożliwiające przewożenia rowerów lub sprzętu do pływania. Jazdę w trudnych warunkach zimowych ułatwiają łańcuchy śniegowe. Nadwozie otrzymało kombinację barw Pink i Mountain Green, z którymi kontrastują czarne elementy.
Rumuńska marka świętuje 10-lecie od chwili wprowadzenia na rynek modelu Logan i rozpoczęcia nowej ery w historii marki.
Model 488 GTB napędzany jest ośmiocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 3.9 l i mocy 670 KM przy 8000 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 760 Nm przy 3000 obr./min. Ma on dwie turbiny i jest w stanie od 0 do 100 km/h przyspieszyć w ciągu 3 sekund oraz osiągnąć prędkość maksymalną 330 km/h. Pojazd ma długość całkowitą 4568 mm, szerokość 1952 mm i wysokość 1213 mm oraz masę własną 1370 kg.
Nowa generacja sportowego wydania Focusa wzbudza duże zainteresowanie.
Odmłodzona Kia Picanto prezentuje się bardziej atrakcyjnie.
Trzy lata po swoim debiucie rynkowym Peugeot 208 prezentuje się w nowym wydaniu. Styl odmłodzonego samochodu Peugeot 208 staje się bardziej wyrazisty, sportowy dzięki nowemu kształtowi przednich reflektorów typu 3D LED oraz nowej ofercie elementów umożliwiających personalizację samochodu. Gama została poszerzona o wersje GT Line i GTi by Peugeot Sport. Pojawia się również nowe wyposażenie, ułatwiające jazdę po mieście (system aktywnego hamowania Active City Brake, funkcja MirrorScreen, kamera cofania, system Park Assist). W silnikach PureTech i BlueHDi zastosowano najnowsze rozwiązania pozwalające na spełnienie norm Euro 6. Sprzedaż odmłodzonego samochodu Peugeot 208 w Europie rozpocznie się w czerwcu 2015 r.
Pamiętacie miejskiego SUV-a Hondy - czyli model HR-V. Jeśli lubicie takie auta, mamy dla was dobrą wiadomość - już latem nowa generacja pojawi się w salonach Hondy. Jednak producent nieco nas zaskoczył. Producenci aut szukają sposobu na to aby mieć w ofercie auto spełniające wymogi każdego kierowcy. Nie ukrywam swojego zaskoczenia tym jak na naszym i nie tylko rynku przyjęły się małe miejskie SUV-y. Honda od kilku lat nie była obecna w tym segmencie. Czy nowy model czyli Honda HR-V spodoba się w naszym kraju?
"Marka Hyundai ma duże aspiracje na rynku europejskim, a nowy, wyróżniający się Tucson jest naszym prawdziwym ambasadorem odzwierciedlającym w pełni slogan marki: New Thinking. New Possibilities. (Nowe Myślenie. Nowe możliwości.) - powiedział Jochen Sengpiehl, Wice Prezes ds. Marketingu w Hyundai Motor Europe.
Tym razem zobaczymy odmłodzoną wersję.
Jeszcze kilka late temu, nikt nie uwierzyłby w to, że koreańscy producenci będą mogli konkurować jak równi z równymi z największymi potęgami światowej motoryzacji. A jednak stało się – już teraz koreańskie nawiązują równą walkę o udziały w rynku z największymi graczami. Jeśli okaże się, że nowa Kia Optima chociaż w 80 proc. będzie nawiązywać stylistycznie do konceptcaru który zostanie zaprezentowany podczas Genewa Motor Show, to europejscy producenci powinni szybko zrewidować swoje plany i czym prędzej zabrać się do opracowywania kolejnych generacji swoich limuzyn klasy średniej.
Wersja wyścigowa prezentuje się wyjątkowo bojowo.
Mercedes G 500 4x4 kwadrat w oznaczeniu ma symbol podniesienia do kwadratu. Ma to sugerować znacznie większe własności terenowe niż ma dotychczasowy model. Jest to wersja G 500, a więc pod maską ma silnik benynowy V8 o pojemności 5,5 litra i mocy 422 KM. Prototyp ma znacznie większy prześwit niż wersje produkcyjne klasy G oraz większe – 22-calowe koła. Specjaliści przewidują, że będzie to mniejszy i tylko 4-kołowy brat monstrualnego, 6-kołowego Mercedesa 6x6 G63 AMG.
To ukłon w kierunku historii. W 1955 roku Mercedes z numerem startowym 417 wygrał legendarny wloski rajd.
Najnowsze wydanie Corsy w wersji OPC.
Najmłodszy crossover w rodzinie Renault.
Szwajcarski wizjoner Frank M. Rinderknecht ma zawsze ciekawe pomysły.
Nowoczesną linię nadwozia Range Rovera Evoque udoskonalono jeszcze bardziej dzięki starannie dobranym zmianom. Objęły one nowy przedni zderzak, dwie nowe wersje atrapy chłodnicy, wykonane w całości w technologii LED reflektory przednie oraz trzy nowe wzory felg ze stopów lekkich. Dzięki zmianom wyjątkowa sylwetka modelu Evoque jeszcze bardziej zyskała na atrakcyjności, poszerzając grono potencjalnych nabywców. We wnętrzu modyfikacjom poddano fotele i wykończenie drzwi. Zastosowano również nowy systemem pokładowej informacji i rozrywki sterowany 8-calowym wyświetlaczem dotykowym, oraz wprowadzono nowe materiały i kolory noszące jak Lunar Ice, Vintage Tan oraz Dark Cherry (wyłącznie w wersji Autobiography), które doskonale pasują do śmiałych form stylistycznych modelu Evoque.
Ten model wciąż jest konceptem, ale coraz bliżej produkcji seryjnej. Auto będzie produkowane w czeskich Kvasinach.
Wersja limitowana kontynuująca atrakcyjną serię Monte Carlo.
Najszybsza Skoda Octavia powraca do oferty producenta z Mlada Boleslav.
Tym modelem południowokoreański producent zamierza podbić Europę.
Jestem z Poznania - to kolejny model Volkswagena, który na europejskie rynki będzie produkowany w Antoninku.
Producent o nowym modelu wypowiada się w samych superlatywach - samochód na długi trasy, służbowa limuzyna, przestronny pojazd rodzinny; przestronny SUV - ogólnie auto które sprosta każdemu wyzwaniu. Cóż, zanim się przejedziemy nową wersją lubianego nie tylko na naszym rynku Passata nie pozostaje nam nic innego jak uwierzenie w zapewnienia producenta. Aby Passat Alltrack spełnił wszystkie obietnice producenta, zdecydowano się na kilka modyfikacji standardowego Passata. Zderzaki oraz osłony podwozia dostosowano do jazdy po nieutwardzonych nawierzchniach. Zwiększone kąty natarcia, zejścia oraz rampowy, oraz poszerzone progi i osłony podwozia sprawiają, że dzięki udanym modyfikacjom stylistycznym uterenowiony Passat wygląda bardzo bojowo.
Ten van wciąż pozostaje w ofercie niemieckiego producenta. W Genewie zobaczymy jego najnowsze wydanie.