Honda Civic oficjalnie zadebiutuje podczas salonu samochodowego w Paryżu. Jednak podczas prasowego pokazu mieliśmy już możliwość przekonać się jak prezentuje się nowe wydanie kompaktowej Hondy.
Stylistom nie udało się w pełni uciec od futurystycznych kształtów dwóch poprzednich generacji, ale tym razem można dostrzec więcej sportowych cech. To zasługa ostrych linii nadwozia, wąskich reflektorów czy obniżającej się linii dachu w tylnej części pojazdu. Poza tym sportowe skojarzenia budzą spoilery na tylnej klapie oraz podwójny układ wydechowy umieszczony na środku pojazdu.
W celu uzyskania bardziej agresywnej sylwetki w stosunku do poprzednika zmieniły się nieco proporcje nadwozia. Teraz jest ono dłuższe o 130 mm, szersze o 30 mm i… niższe o 20 mm.
Lepszemu wyczuciu auta oraz dynamicznemu prowadzeniu sprzyja również niżej położony środek ciężkości oraz obniżona o 35 mm pozycja siedząca kierowcy.
Dłuższe nadwozie sprawiło, że Honda Civic stała się przestronniejszym kompaktem. Zarówno pasażerowie przednich foteli jak i tylnej kanapy mają pod dostatkiem miejsca na nogi. Dodatkowym atutem jest pozycja za kierownicą – prowadzący każdego wzrostu bez problemu przyjmie wygodną pozycję. Cieszy także łatwa obsługa urządzeń pokładowych.
Kierowcy, którzy mają rodziny nie powinni obojętnie przechodzić koło Civica. Nie tylko dlatego, że nowa Honda Civic oferuje dużo miejsca dla pasażerów, lecz także z racji pojemnego bagażnika. Przecież wartość 478 litrów do niedawna była zarezerwowana dla kombi, a nie dla kompaktowego hatchbacka.
Honda Civic dziesiątej generacji trafi do sprzedaży w Polsce w przyszłym roku. Początkowo samochód będzie występował z dwoma nowymi, doładowanymi benzyniakami do wyboru. Bazową wersją będzie 3-cylindrowa jednostka o pojemności 1.0 i mocy 129 KM. Dla kierowców żądnych większych emocji przewidziano 182-konny silnik 1.5. W późniejszym czasie gamę ma uzupełnić 120-konny diesel.
Honda Civic będzie oferowana jako sedan lub hatchback, a oprócz tego w ofercie pozostanie obecna odmiana kombi.
Nasza opinia
Honda Civic dziesiątej generacji ma szansę na sukces nie tylko z racji sportowych atrybutów, lecz także dzięki praktycznemu wnętrzu. Mamy tylko nadzieję, że cena pojazdu będzie atrakcyjna względem konkurencyjnych modeli.
Honda Civic | 1.0 | 1.5 |
Silnik | t.benz. R3/12 | t.benz. R4/16 |
Moc maks. (KM/obr./min) | 129/5500 | 182/5500 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 200/2250 | 240/1900 |
Skrzynia biegów/napęd | man. 6 lub CVT | man. 6 lub CVT |
Długość/szerokość/wysokość (mm) | 4497/1800/1421 | 4497/1800/1421 |
Rozstaw osi (mm) | 2700 | 2700 |
Pojemność bagażnika (l) | 478 | 478 |
Galeria zdjęć
Nowa Honda Civic do sprzedaży w Polsce trafi na początku 2017 roku
Po złożeniu tylnej kanapy nie uzyskuje się idealnie równej powierzchni bagażnika
Kufer ma pojemność 478 litrów - to bardzo dobra wartość jak na kompaktowego hatchbacka
Mięsista kierownica dobrze leży w dłoniach
Silnik uruchamia się klawiszem obok kolumny kierowniczej
Wąskie reflektory i duże wloty powietrza dodają sylwetce auta dynamizmu
Honda Civic dziesiątej generacji jest wprawdzie niższa od poprzedniczki, ale za to nadwozie wydłużono i poszerzono
Do wyboru jest manualna skrzynia lub przekładnia CVT
W samochodzie nie zabraknie regulacji twardości zawieszenia
Część urządzeń pokładowych obsługuje się za pomocą dotykowego ekranu
Pod maską auta zagoszczą dwa nowe silniki benzynowe - 3-cylindrowy 1.0 o mocy 129 KM oraz 1.5 generujący 182 KM
Sportowymi atrybutami są tylne spoilery
Tylne ledowe światła mają kształt litery C
Podwójny układ wydechowy umieszczono na środku pojazdu