Najnowszym przykładem jest Honda Element. Ten zaprojektowany z polotem pojazd terenowy, wytwarzany w zakładach japońskiego koncernu w Ohio, jesienią wejdzie na rynek USA. Znakiem szczególnym Elementu jest sposób zamocowania pary bocznych tylnych drzwi, dzięki czemu auto otwiera się jak szafa. Mimo braku środkowego słupka producent obiecuje pełne bezpieczeństwo w razie kolizji bocznej. W kokpicie uwagę zwraca wysoko umieszczona dźwignia automatycznej skrzyni biegów.Bazę techniczną stanowi płyta podłogowa Civica i CR-V-a. W Elemencie instalowany jest silnik benzynowy o mocy 160 KM, a napęd przekazywany jest w zależności od wersji na przednie lub cztery koła.
Honda w swoim nowym żywiole
Zgodnie z duchem globalizacji samochody już od dawna są nie tylko eksportowane, ale coraz częściej też produkowane za granicą. Japończycy są w tym szczególnie dobrzy - potrafią przygotować model skierowany na wybrany rynek.