Auto Świat Wiadomości Aktualności Ataku ciąg dalszy. Kolejna chińska marka debiutuje w Polsce. Jest inna niż pozostałe

Ataku ciąg dalszy. Kolejna chińska marka debiutuje w Polsce. Jest inna niż pozostałe

- Hongqi to najstarsza i najbardziej prestiżowa chińska marka samochodów luksusowych i premium - czytamy w komunikacie zapowiadającym debiut marki w Polsce. Coś w tym jest - w końcu z marką związany jest Giles Taylor, były dyrektor ds. projektowania marki Rolls-Royce.

Hongqi H9
Hongqi H9Hongqi / Hongqi
  • Do końca tego roku do Polski trafi około tysiąca samochodów Hongqi, z początkową siecią 10 punktów dealerskich w dużych aglomeracjach
  • Samochody Hongqi będą oferowane z 5-letnią gwarancją fabryczną do 150 tys. km
  • Planowany start sprzedaży pełnej gamy modeli w Polsce przewidziano na drugi kwartał 2025 r.
  • Ceny Hongqi? To nie będą tanie, chińskie auta. W końcu to marka premium. Ma być jednak znacznie taniej niż u bezpośredniej konkurencji, za którą polski dystrybutor uznaje BMW, Audi czy Mercedesa, czyli tzw. niemiecką wielką trójkę. Świetnie wyposażone auta Hongqi mają kosztować tyle, ile ich niemieccy rywale w bazowych odmianach. Może to robić wielką różnicę, bo w klasie premium za dodatkowe wyposażenie trzeba słono płacić

Za dystrybucję Hongqi w Polsce będzie odpowiadać Asian Automotive Distribution Center (AADC). AADC będzie oficjalnym i wyłącznym dystrybutorem tej chińskiej marki w naszym kraju.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Hongqi - co to za marka

Nazwa Hongqi (czyt. Hon-szi) w języku chińskim oznacza "czerwona flaga". Historia marki sięga 1958 r., kiedy to powstał pierwszy model tej marki. Początkowo samochody Hongqi były przeznaczone wyłącznie dla najwyższych rangą urzędników państwowych, stanowiąc w Chinach symbol statusu.

Marka należy do chińskiego, państwowego koncernu FAW Group. W ubiegłym roku grupa FAW wyprodukowała w 14 fabrykach łącznie ponad 3,2 mln pojazdów (z czego 411 tys. 777 sztuk Hongqi), które trafiły na drogi 97 krajów.

Hongqi E-HS9
Hongqi E-HS9Hongqi

Chińska marka Hongqi w Polsce

W Polsce marka Hongqi zadebiutuje z pełną gamą modeli wyposażonych w silniki spalinowe, które będą stopniowo wprowadzane do sprzedaży. W ofercie znajdą się:

  • Hongqi HS3, czyli przestronny SUV z segmentu C-SUV o długości 4,65 m. W pierwszej fazie sprzedaży, HS3 dostępny będzie z benzynowym silnikiem 1.5 l i siedmiostopniową przekładnią DCT. Planowane jest również wprowadzenie wersji z silnikiem benzynowym 2.0 l i napędem AWD jeszcze w tym roku.
  • Hongqi HS5, czyli SUV klasy D, wyposażony w turbodoładowany silnik benzynowy 2.0 l i 8-biegową skrzynię biegów Aisin oraz napęd na wszystkie koła. Model ten, o długości 4,76 m, został zaprojektowany przez włoskie biuro stylistyczne Italdesign i wyróżnia się klasyczną bryłą i przestronną kabiną.
  • Hongqi H5, czyli lasyczny sedan o długości 4,99m, wyposażony w nowoczesny system multimedialny z dużym ekranem i cyfrowym kokpitem. Model H5 będzie dostępny z dwiema jednostkami silnikowymi – 1.5 l oraz 2.0 l.
  • Hongqi H6, czyli liftback o dynamicznej sylwetce sportowego sedana, oparty na tej samej platformie co H5. Silnik? 2.0 l o mocy 245 koni mechanicznych, eleganckie wykończenie i duży, centralny pionowy ekran.
  • Hongqi H9, czyli flagowa limuzyna marki w Polsce, mierząca 5,14 m, stająca w szranki z flagowymi modelami niemieckich producentów (tak widzi to polski dystrybutor). Dostępna będzie początkowo z dwulitrowym silnikiem z układem hybrydowym, w późniejszym okresie również z widlastą jednostką V6. Wnętrze oferuje luksusowe wykończenie, funkcję aktywnej redukcji hałasu, pneumatyczne zawieszenie oraz zaawansowane systemy multimedialne.

Planowany start sprzedaży na polskim rynku nastąpi pod koniec drugiego kwartału 2025 r., zgodnie z harmonogramem rozwoju marki. Do końca bieżącego roku, do Polski trafi około tysiąca samochodów, z początkową liczbą 10 punktów dealerskich w całej Polsce.

Sieć dealerska, tworzona specjalnie na potrzeby marki Hongqi, będzie ulokowana w dużych aglomeracjach. Każdy punkt sprzedaży będzie dysponował odpowiednim zapleczem serwisowym, gwarantując kompleksową obsługę posprzedażową. Wszystkie samochody będą oferowane z 5-letnią gwarancją fabryczną do 150 tys. km.

Polityka cenowa Hongqi została opracowana z myślą o zapewnieniu konkurencyjnej oferty w segmencie, łącząc wysoką jakość z atrakcyjną ceną. Strategia marki zakłada, że w przedziale cenowym, w którym konkurencyjne modele dostępne są w wersjach podstawowych, Hongqi zaoferuje samochody z kompletnym wyposażeniem

- czytamy w komunikacie.

Dokładne ceny nie są jeszcze znane.

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków