Auto Świat Wiadomości Aktualności Hyundai: i10 - kluczowy model Hyundaia (dane techniczne, ceny w Polsce)

Hyundai: i10 - kluczowy model Hyundaia (dane techniczne, ceny w Polsce)

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun

Drugi model z serii „i” - mikrovan i10 na spełnić kluczową rolę w ofercie Hyudaia. Będzie bowiem odpowiedzialny za wzrost ilości sprzedaży i udział w europejskim rynku.

Hyundai: i10 - kluczowy model Hyundaia (dane techniczne, ceny w Polsce)
Auto Świat
Hyundai: i10 - kluczowy model Hyundaia (dane techniczne, ceny w Polsce)

Mikrovan i10 wprowadza nowe dodatkowe jednostki napędowe, automatyczną skrzynię biegów, zróżnicowaną konfigurację wnętrza oraz szeroki wachlarz opcji dodatkowego wyposażenia i dostosowaną stylistykę do potrzeb konkurencyjnego segmentu A. Nowy samochód to połączenie elegancji, nowoczesnego i dynamicznego nadwozia oraz dostosowanego i zbalansowanego wnętrza.

Podobnie jak model i30, i10 został zaprojektowany i opracowany z myślą o europejskim odbiorcy.

Spełnia on szereg kryteriów branych pod uwagę przy zakupie, czyli ceny, przestrzeni i funkcjonalności wnętrza, wysokiej pozycji siedzenia, rozmiaru i zwrotności. Dodatkowym atutem modelu jest świetna opinia firmy Hyundai jako producenta samochodów wysokiej jakości o znakomitych osiągach i właściwościach jezdnych.

Po raz pierwszy możemy zaoferować 3 silniki w segmencie A, z których 2 będą benzynowe, a 1 diesla. Model i10 zapoczątkowuje nową generację samochodów z trzema wysoko zaawansowanymi i ekonomicznymi pod względem zużycia paliwa silnikami:

• silnik Epsilon o poj. 1.1 z jednym wałkiem rozrządu (SOHC) (66KM);• nowy silnik Kappa o poj. 1.2 z dwoma wałkami rozrządu (DOHC) (75KM) - będzie dostępny od września 2008 roku;• silnik z systemem wtrysku paliwa common-rail U o poj. 1.1l z dwoma wałkami rozrządu (DOHC) (75KM) i turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek (VGT).

Wszystkie silniki spełniają lub przekraczają obecne normy emisji spalin, a dwa z nich są wyposażone w dwa wałki rozrządu w głowicy (DOHC) i cztery zawory na cylinder dla większej ekonomii zużycia paliwa.

Ze zużyciem paliwa na poziomie 4,3 litra / 100km, niską emisją CO2 (tylko 114 g/km) i mocą 75KM, silnik wysokoprężny CRDi jest jednym z najlepszych w swojej klasie. Wszystkie silniki są dostępne z pięciostopniową manualną skrzynią biegów w standardzie, natomiast wersja z przekładnią automatyczną będzie opcją dla obydwu silników benzynowych.

Podwozie zostało zaprojektowane w taki sposób, aby zapewnić bezpieczeństwo i zabawę. To perfekcyjne i inteligentne połączenie przyjemności, ekonomii i relaksu. Nowa konstrukcja ramy pomocniczej, kolumny Macphersona na przedniej osi oraz sprężyny śrubowe i drążki skrętne na tylnej osi zapewniają wyjątkowe właściwości jezdne.

Wszystkie wersje i10 będą wyposażone w amortyzatory gazowe oraz system ABS z tarczami hamulcowymi na czterech kołach. W opcji dostępny będzie również układ ESP. Nowe tuleje w połączeniu z zaawansowaną technologicznie konstrukcją i zabezpieczeniem elementów podwozia pozwoliły obniżyć wartość drgań wewnętrznych, wstrząsów i hałasu (NVH) do standardowego poziomu w segmencie A.

Przy projektowaniu i10 konstruktorzy skupili się również na technice aerodynamicznej: pomysłowe szczegóły technologiczne tego modelu sprawiają, że jest on nie tylko wysmakowany stylistycznie, ale również zapewnia najwyższej klasy wydajność. Świadczą o tym lekkie prowadzenie i znacznie obniżone zużycie paliwa. (Współczynnik oporu powietrza (CD) 0.32, współczynnik siły nośnej (CL) 0.09).

Zestaw zegarów, środkowa konsola i wszystkie przełączniki modelu i10 są proste w obsłudze, zapewniając komfort prowadzenia i jazdy zgodnie z serią „i”. Białe zegary z zielonym podświetleniem, ergonomicznie rozmieszczone przełączniki i wygodny drążek zmiany biegów sprawiają, że jazda i10 to czysta przyjemność, komfort i bezpieczeństwo. Zwrócono dużą uwagę na to, aby obsługa pojazdu była łatwa i intuicyjna. Za przykład można tu podać przełączniki układu wentylacji i klimatyzacji oraz komputer pokładowy.

W najbogatszej opcji wyposażenia i10 dostępny będzie m.in. z elektrycznie uchylanym i otwieranym oknem dachowym, tylnym spojlerem, anteną zamontowaną na dachu, skórzaną kierownicą i gałką zmiany biegów oraz sterowanym pilotem centralnym zamkiem. W standardzie model oferuje zintegrowany system audio 2-DIN RDS. Wbudowany w konsolę środkową system audio pozwala na odbieranie danych z RDS (radiowy system danych) i posiada wejście AUX umożliwiające pasażerom podłączenie zewnętrznych urządzeń, takie jak i-Pod lub odtwarzacz MP3.

Bardzo sprytnym rozwiązaniem jest funkcja Battery Saver, która zabezpiecza przed wyczerpaniem się akumulatora- nawet w przypadku pozostawienia samochodu z włączonymi światłami- przez automatyczne odcięcie go w odpowiednim czasie, aby zminimalizować stratę.

Model i10 jest wyposażony w system elektrycznego wspomagania układu kierowniczego (MDPS) z funkcją pochylenia kierownicy. Wprowadzone udoskonalenie gwarantuje świetne prowadzenie, stabilność kierunkową i mniejsze zużycie paliwa. i10 dostępny będzie z szerokim wyborem kombinacji opon i kół, łącznie z unikatowymi 15-calowymi felgami ze stopu metali lekkich z niskoprofilowanymi oponami.

Zbudowany z myślą o bezpieczeństwie, model i10 z założenia ma otrzymać cztery gwiazdki w testach Euro NCAP. Podobnie do innych modeli firmy Hyundai, i10 cechuje sztywna i bezpieczna konstrukcja nadwozia.

W jej skład wchodzą rozciągliwe ramy pomocnicze, wzmocniona płyta podłogowa, przegrody boczne oraz wzmocniona konstrukcja słupków B i C. Do budowy użyto specjalnie utwardzonej stali, a całą konstrukcję pojazdu poddano rygorystycznym testom. W przypadku zderzenia, pasażerów pojazdu chroni inteligentny system bezpieczeństwa biernego.

Zintegrowany z fotelami system pasów bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi utrzymuje pasażerów w optymalnej pozycji. Wszystkie wersje modelu i10 wyposażone są standardowo w przednie poduszki powietrzne, aby zredukować lub nawet uniknąć obrażeń, a newralgiczne elementy przedziału pasażerskiego pokryto miękkim materiałem. Dostępne opcjonalnie boczne poduszki powietrzne chronią głowę podczas uderzenia i zwiększają bezpieczeństwo pasażerów.Modele wyposażone w centralny zamek dostępne będą z automatycznym systemem odblokowania drzwi w razie wypadku.

Wnętrze

Mikrovan i10 jest z założenia niedużym pojazdem miejskim, posiada funkcjonalne wnętrze oferujące szereg ciekawych rozwiązań, z powodzeniem pomieści pięcioro dorosłych pasażerów. Mimo stosunkowo niedużych rozmiarów, i10 może pochwalić się największym w swej klasie rozstawem osi, co umożliwiło konstruktorom opracowanie bardzo przestronnego wnętrza. Pojazd wyposażono w składane i dzielone asymetrycznie (60/40) oparcie tylnej kanapy, która po złożeniu daje płaską przestrzeń bagażową.

Dodatkowo pod podłogą właściwego przedziału bagażowego umieszczono funkcjonalny schowek. Pojemność bagażnika wynosi 225 litrów (przy podniesionym oparciu tylnej kanapy) i jest największa w tej klasie. Z łatwością można zatem przewozić złożony wózek dziecięcy, torby podróżne lub zakupy z supermarketu. Duży otwór bagażnika oraz szerokie drzwi pozwalają na łatwy dostęp do wnętrza pojazdu, gdzie pasażerowie znajdą sporo miejsca na nogi i dużo przestrzeni nad głową.

Wnętrze i10 wypełnione jest różnorodnością. Hyundai oferuje przepiękną czarną sportową stylistykę z ekscytującymi czerwonymi i niebieskimi wstawkami, które ożywiają wnętrze. Dostępny w opcji panel środkowy w kolorze metal grain jeszcze bardziej podkreśla atrakcyjną stylistykę wnętrza. Z możliwościami perfekcyjnego dostosowania dla kierowcy i pasażerów, model i10 odzwierciedla poświęcenie Hyundaia najdrobniejszym szczegółom.

Stylizowany panel środkowy umieszczony nad dźwignią zmiany biegów dla podkreślenia agresywnego charakteru auta i eleganckie opcje takie jak białe zegary z zielonym podświetleniem dla poprawy widoczności stanowią o prawdziwej przyjemności prowadzenia tego samochodu dla kierowcy. System audio podniesiony został na szczyt panelu środkowego dla łatwiejszej obsługi. Natomiast atrakcyjnie zaprojektowane przełączniki ogrzewania i wentylacji oraz pozostałe wyposażenie sprawiają, że model i10 może pretendować do grupy samochodów o wyższej klasie.

Wnętrze i10 emanuje najbardziej zaawansowanym designem, w którym wszystkie przełączniki znajdują się w zasięgu ręki. Jego wnętrze daje prawdziwe poczucie jakości. Wysokie oparcie w przednich siedzeniach i odpowiednio wyprofilowane tylne siedzenia sprawiają, że wnętrze jest przestrzenne, co jest naprawdę rzadkością w samochodach z tego segmentu.

Ergonomicznie rozmieszczony zestaw wskaźników dokładnie informuje o parametrach jazdy. Elektrycznie otwierane przednie szyby podwyższają poziom komfortu, a podgrzewanie przedniego siedzenia można wykorzystać podczas chłodnych dni. W celu zminimalizowania nadwyrężenia wzroku i uzyskania maksymalnej widoczności w otaczającym świetle, model i10 zawiera trzy zestawy wskaźników zegarowych ułatwiających poruszanie się w najtrudniejszych warunkach jazdy. Wśród wielofunkcyjnych przełączników i10 znajdują się przełączniki przednich świateł razem z przednimi wycieraczkami.

Dla lepszej widoczności wszystkie symbole są uproszczone by ułatwić odczyt. Hyundai stale pracuje nad skonstruowaniem najwygodniejszych foteli. i10 posiada nowy i bardziej wydajny mechanizm regulacji siedzeń. Model ten ma optymalnie ukształtowane powierzchnie pionowe i poziome siedzeń w celu uzyskania większego komfortu. Z zastosowanymi nowymi tkaninami, siedzenia modelu i10 wyglądają stylowo, dają poczucie trwałości i sprawiają, że komfort jazdy kierowcy i pasażerów można porównać do komfortu jazdy samochodami o wyższej klasie.

Przy dostosowywaniu nowoczesnego wyglądu, styliści Hyundaia stworzyli dynamiczny i przestronny pojazd z najnowocześniejszymi lampami. Przód auta zdradza pokrewieństwo z modelem i30. Stylowe i przyciągające uwagę jednoelementowe przednie lampy oraz charakterystyczne linie pokrywy silnika harmonizują z zaokrągloną przednią maską.

Z boku zbalansowane proporcje uwydatniają linie konturów wtapiające się w linię boczną rozciągającą się od przodu do tyłu auta. 15-calowe felgi z eleganckimi nadkolami, klamki w kolorze nadwozia oraz boczne listwy ochronne dodają jeszcze większego uroku. Z tyłu pomysłowe pionowe lampy i wyrazisty tylny zderzak podkreślają jego nowoczesny i dynamiczny wygląd.

A oto czym sie kierował producent przy konstruowaniu linii nadwozia:

Przód: “Elegancki i charakterystyczny”. Połączenie znamiennej dla Hyundaia wytworności i pewności siebie z energicznym europejskim stylem stanowią o wyjątkowym i urzekającym wyglądzie pojazdu. Nowe solidne stylizowane przednie światła typu MFR, przezroczyste szkło i chromowane listwy dodają mu uroku. Ponadto, chromowany przedni grill, czarne masywne wloty powietrza, wprowadzone jako charakterystyczny element Hyundaia, przyczyniają się do jeszcze bardziej atrakcyjnego wyglądu i splatają zintegrowany przedni zderzak z okrągłymi lampami przeciwmgielnymi.

Bok: “Unikalny i dynamiczny profil”. Cały design boku i10 jest bardzo unikatowy i prosty dzięki harmonii między powierzchniami, a stylowymi liniami konturów. Charakterystyczny słupek tylny oraz solidne tylne drzwi są godne zwrócenia uwagi. Klinowata profilowana linia środka nadwozia łącząca przednie drzwi z tylnymi odgrywa kluczową rolę nadając i10 jeszcze więcej dynamizmu.

Tył: “Nowoczesny i elegancki”. Zaawansowane połączenie tylnych lamp stanowi o jeszcze bardziej atrakcyjnym profilu. Ponadto, każdy pojedynczy element, np. tylna klamka i zderzak zostały dopracowane pod każdym względem poprawiając i uzupełniając spójność charakterystyczną dla i10.

Wersja Hyundai i10 Cena (złote)Cena promocyjna (złote)CLASSIC 1.1 SOHC (66 KM)29 99028 990CLASSIC+ 1.1 SOHC (66 KM) 32 99031 990COMFORT 1.1 SOHC (66 KM)35 99034 990COMFORT 1.1 CRDi - Diesel(75 KM)41 99040 990STYLE 1.1 SOHC (66 KM)39 99038 990STYLE 1.1 CRDi - Diesel (75KM)45 99044 990PREMIUM 1.1 SOHC (66 KM)43 990 42 990

Typ silnika:1.1benzyna (SOHC)1.1diesel (CRDi VGT)
Cylindry/zawory4 / 33 / 4
Pojemność skokowa (cm3):1 0861 120
Moc (kW/obr./min):49 / 550055 / 4000
Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr./min):99 /bd.153 / 1900-2 750
Własności eksploatacyjne:
Typ skrzyni biegów5 M / T 5 M / T
Prędkość maksymalna (km / h)152165
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)15.615.8
Zużycie paliwa - cyklmiejski/pozamiejski/mieszany (l/100 km):6.1 /4.4 / 5.05.3 /3.8 / 4.3
Emisja CO2119 (EURO IV)114 (EURO IV)
Wymiary
Długość(mm):3 565
Szerokośćbez lusterek (mm):1 595
Wysokość(mm):1 540
Rozstawosi (mm): 2 380
Pojemność bagażnika (l)225
Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun
Powiązane tematy: