Najnowsza generacja Dacii Duster otrzymała odświeżony design nadwozia i wnętrza oraz bogatsze wyposażenie, w tym nowoczesny system multimedialny z wyżej umieszczonym niż dotychczas ekranem dotykowym. Kolejna nowość to jednostki napędowe z aktualnej gamy koncernu Renault-Nissan takie, jak m.in. czterocylindrowe benzynowe 1.6 SCe i wysokoprężne 1.5 dCi. Te ostatnie wzbogacone zostaną o AdBlue. Nie wyklucza się w późniejszym okresie produkcji dołączenia do oferty silników: 1.6 dCi i 1.6 TCe.

Pierwsze auta trafią do europejskich dilerów na początku 2018 roku, natomiast szczegóły oraz dokładną specyfikację techniczną poznamy 12 września podczas pierwszego dnia prasowego międzynarodowego salonu motoryzacyjnego IAA 2017 we Frankfurcie nad Menem.

Przypomnijmy, że obecnie model Duster, wprowadzony na rynek najpierw pod marką Dacia, jest od 2011 roku sprzedawany również pod marką Renault w Ameryce Łacińskiej (Brazylia, Argentyna, Meksyk, Chile i Kolumbia) oraz w Rosji i Indiach. Europejska wersja Dustera jest dostosowana do specyficznych oczekiwań klientów z wielu krajów: przystosowanie do eksploatacji w bardzo zimnym klimacie na rynek rosyjski, silnik z układem zasilania „Flex Fuel” dla Brazylii, kierownica z prawej strony i specjalna stylistyka na Indie. Dla Renault Duster jest produktem wizerunkowym, który stał się jednym z bestsellerów całej grupy.

Podobnie jak wszystkie modele marki Dacia, Duster adresowany jest do klientów poszukujących możliwości zakupu samochodu za rozsądną cenę. Projekt Dustera zrodził się z prostego założenia: na świecie istnieje realne zapotrzebowanie na samochód z napędem 4x4 o przestronnym wnętrzu, solidnej konstrukcji i w przystępnej cenie. To oznacza samochód z oferty przystępnej cenowo, mający też funkcje i wyposażenie spełniające potrzeby nabywcy. Oprócz przystępności marka wkracza po raz pierwszy na nowy teren, czyli do świata SUV-ów. To pozwoli pozyskać nowe grupy klientów zainteresowanych samochodami o rzeczywistych właściwościach terenowych. Nowy dla marki rodzaj klientów stanowią nabywcy swojego pierwszego samochodu lub też klienci, którzy odeszli od zamiaru zakupu samochodu używanego.