Zespół Mercedes AMG Petronas przyjechał do Jerez z ubiegłoroczną konstrukcją W02, aby zapoznać się i zebrać dane o nowym ogumieniu Pirelli. Niemniej Michael Schumacher podczas porannej sesji ustanowił czas 1:18.561, który był nieosiągalny dla pozostałych zawodników.

„Pozytywnie zakończyliśmy nasz program” – mówił Michael Schumacher - „Poznaliśmy bardzo dobrze pracę nowych opon, które z pewnością są dużo lepsze dla kierowcy. Równiej trzymają i są znacznie bliższe temu, czego powinieneś oczekiwać po oponie Formuły 1. Nasz główny cel został zrealizowany, czyli poznać poprzez specjalny program jak pracują te opony. Poza tym jestem przekonany, że mogę walczyć ósmy tytuł mistrza świata. Nadal jeżdżę po to, aby zdobyć mistrzostwo. Czy możemy tego dokonać, przekonamy się w tym roku, albo trochę później. Patrząc realnie po ubiegłorocznych rezultatach, nie sądzę, byśmy mogli dysponować od początku sezonu samochodem na mistrzostwo. Lecz krok po kroku będzie zbliżać się do założonego celu”.

Najszybszym bolidem drugiego dnia testów był model RB08 zespołu Red Bull Racing. Mark Webber od wczesnych godzin porannych, aż do zakończenia sesji poznawał najnowszą konstrukcję, pokonując 97 okrążeń. Australijczyk popisał się czasem 1:19.184.

„Dzisiaj było całkiem dobrze” - komentował Mark Webber – „Sądzę, że robimy duże postępy, choć jak powtarzam, to nadal bardzo wczesna faza rozwoju tej koncepcji samochodu i musimy jeszcze wykonać sporo pracy, nim zaczniemy się ścigać RB8. Dotyczy to jednak wszystkich teamów. Przejechaliśmy dzisiaj dużo kilometrów, choć mogliśmy pokonać ich trochę więcej. Niemniej bardzo pozytywnie odbieram ten dzień”.

Pierwszą trójkę uzupełnił nowy kierowca zespołu Torro Rosso, Daniel Ricciardo. Rodak Webbera swoje najszybsze okrążenie toru „Circuito Permanente de Jerez” pokonał w czasie 1:19.587.

Lider pierwszego dnia (Kimi Räikkönen) uplasował się na piątej pozycji i zaliczył kilka przygód. Najpoważniejszą podczas czwartego okrążenia, gdy nie zmieścił się w zakręcie Dry Sack i wypadł z toru. Rezultatem było delikatne uszkodzenie podwozia bolidu oraz zabrudzenie nawierzchni toru, które wstrzymało na pewien czas sesję.

Ferrari nadal nie może przebić się w stawce. Felipe Massa osiągnął dopiero siódmy czas (1:20.454). Zespół zapewnia, że drugi dzień testów poświęcił przede wszystkim na analizę aerodynamiki nowego bolidu F2012, a nie żyłowanie rekordów. Podobnie ósme miejsce Jensona Buttona komentował zespół McLarena, który przyjechał do Jerez głównie w celach rozwojowych konstrukcji MP4-27.

Przed nami trzeci dzień testów. W większości zespół nastąpi zamiana kierowców. Na tor wyjadą między innymi Sebastian Vettel, Fernando Alonso i Lewis Hamilton.

II TESTÓW F1 W JEREZ (08.02):

Michael Schumacher (D) MGP W02 – 1:18.561 (132 okr.)

Mark Webber (AUS) Red Bull RB8-Renault – 1:19.184 (97 okr.)

Daniel Ricciardo (AUS) Toro Rosso STR7-Ferrari – 1:19.587 (100 okr.)

Jules Bianchi (F) Force India VJM05-Mercedes – 1:20.221 (46 okr.)

Kimi Räikkönen (FIN) Lotus E20-Renault – 1:20.239 (117 okr.)

Paul Di Resta (GB) Force India VJM05-Mercedes – 1:20.272 (69 okr.)

Felipe Massa (BR) Ferrari F2012 – 1:20.454 (95 okr.)

Jenson Button (GB) McLaren MP4-27-Mercedes – 1:20.688 (85 okr.)

Sergio Perez (MEX) Sauber C31-Ferrari – 1:20.711 (67 okr.)

Pastor Maldonado (YV) Williams FW34-Renault – 1:21.197 (97 okr.)

Heikki Kovalainen (FIN) Caterham CT01-Renault – 1:21.518 (139 okr.)

Pedro de la Rosa (E) HRT F111-Cosworth – 1:22.128 (64 okr.)