W odróżnieniu od wersji amerykańskiej, samochody marki Infiniti, które trafią do europejskich dilerów będą miały aż 500 nowych elementów.

W ścisłej współpracy z działem rozwoju Infiniti w Japonii, grupa dziesięciu inżynierów przez prawie rok z pasją pracowała w oddziałach Technical Centre Europe w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Belgii i w Niemczech, dopracowując wiele elementów w całej gamie modeli. Jednym z zadań było utrzymanie przez samochody Infiniti ich doskonałej dynamiki jazdy przy wyższych średnich prędkościach w Europie.

Mimo że główne podzespoły pojazdów zostały zaprojektowane i wykonane w Japonii, wspomniana grupa inżynierów była zaangażowana w dynamiczne testy techniczne elementów przewidzianych specjalnie dla europejskich wersji gamy Infiniti, a dokładnie 3,7 litrowego silnika V6 i nowej siedmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów.

Duża część samochodów typu crossover oferowanych na europejskim rynku jest wyposażona w automatyczne skrzynie biegów. Dzięki dostępności manualnego trybu oraz przełączników zmiany biegów przy kierownicy, popularność wersji automatycznej wzrasta także w segmencie coupe i sedanów. Mając to na uwadze, Infiniti specjalnie na europejski rynek stworzyło nową siedmiostopniową automatyczną skrzynię biegów. Zadaniem konstruktorów było zbudowanie przekładni tak, by jej naturalne reakcje dawały kierowcy uczucie, że sam kontroluje zmianę biegów.

Oprócz tego inżynierowie pracowali nad zawieszeniem i układem kierowniczym. Założeniem Infiniti na Europę było stworzenie samochodów z bezpośrednim układem kierowniczym, szybko reagującym na polecenia kierowcy, a także podwozia, które łatwo kontrolować. Ma ono także szybko reagować na działania kierowcy, stwarzając doskonałą równowagę między komfortem jazdy i zachowaniem na drodze. W rezultacie otrzymaliśmy solidne podwozie, które wzbudza zaufanie i obiecuje świetną zabawę za kierownicą.

Kolejne prace związane były z układem kierowniczym, hamulcowym, hałasem i drganiami zawieszenia. Wiele z elektronicznych urządzeń wspomagających kierowcę zostało dostosowanych do europejskich standardów jazdy oraz europejskich wymogów prawnych.

Uwagę poświęcono także detalom. Dbałość o szczegóły znalazła swoje odzwierciedlenie np. w zmianie opisów na panelu sterowania deski rozdzielczej. Angielskie napisy z amerykańskich modeli zastąpiono odpowiednimi ikonami. Grupa inżynierów znalazła nawet czas na dostrojenie dźwięku układu wydechowego by brzmiał bardziej atrakcyjnie, a jednocześnie pozostawał w zgodzie z regulacjami prawnymi dotyczącymi emisji hałasu.

Najistotniejsze zmiany w porównaniu do modeli z rynku amerykańskiego

Automatyczna skrzynia biegów•przeprogramowanie adaptacyjnego układu sterowania zmianą biegów w nowej siedmiostopniowej automatycznej przekładni tak, by zredukować nierówność pracy i zapobiec niepożądanym zmianom przy pokonywaniu zakrętów lub wjeżdżaniu pod górę: w rezultacie automat odzwierciedla zachowanie manualnej skrzyni biegów•precyzyjne dostrojenie momentów zmiany przełożeń, żeby zapewnić większe zróżnicowanie w trybach pracy skrzyni (tryb standardowy i sportowy)•ograniczenie poślizgu dzięki zmodyfikowanemu systemowi lockup i zastosowaniu hamowania silnikiem dla większej kontroli nad pojazdem•skoncentrowanie się na ekonomicznym zużyciu paliwa, poprzez zastosowanie siódmego przełożenia z nadbiegiem, przydatnego podczas dalekich podróży

Manualna skrzynia biegów•lżej działające sprzęgło•zmniejszenie drgań dźwigni zmiany biegów

Silniki •nowe oprogramowanie silników V6 i V8 w celu dostosowania ich do normy emisji spalin Euro 5

Podwozie/prowadzenie•zmiana ustawień amortyzatorów, sprężyn oraz ulepszenie tulei wahaczy•skorygowanie ustawień amortyzatorów uwzględniające wyższe średnie prędkości (>160 km/h) i nawierzchnie europejskich dróg•przywrócenie elektronicznych amortyzatorów (FX), dla sprostania europejskim oczekiwaniom dotyczącym komfortu jazdy•przeprogramowanie systemu stabilizacji toru jazdy (ESP), dla zwiększenia płynności reakcji samochodu

Układ kierowniczy•reakcje układu kierowniczego zostały zmienione tak, by mogły poradzić sobie z wyższymi średnimi prędkościami, szczególnie w przypadku modeli sportowych wyposażonych w aktywny system skrętu wszystkich kół•w rezultacie otrzymano maksymalną stabilność przy wysokich prędkościach i zmniejszono prawdopodobieństwo ostrych reakcji na niewielkie ruchy kierownicą podczas szybkiej jazdy (syndrom „kichnięcia”)

Hamulce•większe tarcze dla bardziej wydajnego odprowadzania ciepła•unikalne 18-calowe koła ze stopu metali lekkich mogące pomieścić większe zaciski hamulców (18 cali w G37 i 20 cali w FX37)•miększy pedał hamulca, tak by łatwiej można dozować siłę hamowania

Komfort akustyczny•doskonalsze tłumienie hałasu przy wysokich prędkościach dzięki: onowym uszczelkom w drzwiachoprzeprojektowanym ramionom wycieraczek oulepszonej izolacji akustycznej w słupku A ododatkowemu materiałowi pod nogami kierowcy i pasażera, wygłuszającemu hałas wytwarzany przez koła samochodu

Jakość wykończenia•grubsze o 40% dywaniki we wszystkich modelach•przeprojektowane progi drzwiowe•nowe satynowe chromowane wewnętrzne klamki pasujące do dźwigni zmiany biegów•matowe skórzane wykończenie pasujące do paneli drzwiowych•poprawione przełączniki do ogrzewania i wentylowania foteli•ulepszone wyświetlacze zestawu wskaźników deski rozdzielczej

Komfort•szersze poduszki foteli sportowych gwarantujące lepsze podparcie, dzięki regulowanym bokom oparcia•poprawione ustawienia czujników parkowania – zmniejszona odległość, przy której rozlega się ostrzegawczy sygnał dźwiękowy•poprawione ustawienia adaptacyjnych lamp przednich: pełna funkcjonalność przy najwyższych prędkościach•skuteczniejsze pióra wycieraczek i ulepszony spryskiwacz – dostosowane do wyższych średnich prędkości

Pozostałe zmiany:•zmieniony bagażnik: pod podłogą miejsce na apteczkę i trójkąt ostrzegawczy•nowe symbole graficzne na desce rozdzielczej (zastąpiły angielskie napisy)•miejsce na tablice rejestracyjne przystosowane do europejskich wymiarów