Japońska marka dynamicznie zwiększa sprzedaż na rynku europejskim. Według wstępnych danych w ubiegłym roku firma dostarczyła klientom na Starym Kontynencie blisko 8 tys. aut, tj. prawie dwa razy więcej niż w analogicznym okresie 2009 roku. Stało się to możliwe dzięki wciąż rozbudowywanej sieci sprzedaży (do końca 2011 r. obejmie 60 salonów) oraz zróżnicowanej ofercie w segmencie premium.
Utrzymanie trendu wzrostowego nie obędzie się jednak bez poszerzenia gamy o kolejne modele. Na salonie genewskim przedstawiciele Infiniti oficjalnie potwierdzili, że w ciągu najbliższych 2 lat linie montażowe zacznie opuszczać pierwszy w historii marki kompakt. Przedstawiony w Genewie koncept Etherea świadczy o tym, że samochodom w najpopularniejszej na rynku klasie Golfa przybędzie groźny konkurent.
Charakter studyjnego Infiniti bardzo dobrze opisują słowa Toru Saito, wiceprezesa firmy, który powiedział:„Jest to samochód dla ludzi, którzy pragną, żeby auto określało, kim są właśnie oni, a nie to, kim są ich rodzice”.Rzeczywiście, oryginalny design Etherei, będący pewnego rodzaju mieszanką stylistyki 4-drzwiowego coupé, 5-drzwiowego hatchbacka i crossovera, przy zachowaniu typowych dla Infiniti silnie sportowych akcentów, powinien przypaść do gustu młodym klientom.
Co więcej, przedstawione tu rozwiązania, takie jak przykuwające uwagę reflektory z charakterystycznym półksiężycem LED-owych świateł do jazdy dziennej, czy też materiały użyte do wykończenia wnętrza mają mieć istotny wpływ na wygląd przyszłych generacji innych modeli marki.
Etherea o długości 4,4 m została zaprojektowana na nowej, przednionapędowej platformie. Dostęp do wnętrza ułatwiają: szeroko otwierane drzwi przednie i tylne (pod wiatr) oraz brak środkowego słupka B (tych dwóch elementów raczej nie zobaczymy w wersji produkcyjnej).
Wykończenie kabiny jest futurystyczne, ale jednocześnie bardzo eleganckie, a komfortowe podróżowanie zapewnią pasażerom cztery indywidualne fotele oraz rozbudowany system informacyjno-rozrywkowy. W modelu debiutują takie elementy jak Kumihimo – obszycie foteli inspirowane kimonem, Inuyarai – pionowe pasy na wewnętrznych powierzchniach drzwi oraz Kasane-Washi – wykończenie nawiązujące do sposobu rozwarstwiania papieru, uwydatniającego jego strukturę.
Koncept wyposażono w napęd hybrydowy, złożony z umieszczonego z przodu turbodoładowanego silnika benzynowego o poj. 2,5 l i mocy 245 KM oraz z motoru elektrycznego. To konstrukcja wzorowana na układzie stosowanym obecnie w limuzynie M35h. Zależnie od potrzeb może ona pracować w trybie elektrycznym, mieszanym lub spalinowym. Moment przekazywany jest na przednie koła poprzez bezstopniową przekładnię CVT. Spekuluje się, że wersja produkcyjna dzięki porozumieniu Renault-Nissan-Daimler mogłaby wykorzystać silniki Mercedesa.
Podsumowanie - Infiniti zyskuje sympatię klientów dzięki oferowaniu sportowych, eleganckich aut o indywidualnym charakterze i wyróżniających się na tle konkurentów. Wejście do segmentu kompaktów to rzucenie rękawicy modelom spod znaku Audi, BMW, Mercedesa, a także Lexusa, który w tym roku zadebiutował w klasie modelem CT 200h.