Polscy dilerzy mają już w ofercie Infiniti FX z silnikiem wysokoprężnym oraz systemem ostrzegania przed kolizjami z przodu (Forward Collision Warning) oraz zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Prevention).
Trzylitrowy silnik diesla V6 oferuje jeszcze wyższy moment obrotowy, a równocześnie znaczące zmniejszenie zużycia paliwa i niższą emisję CO2, przynosząc nabywcy wymierne korzyści. Pod nazwą FX30d, i w czterech wariantach wyposażenia, dołącza on do modeli FX z silnikami benzynowymi V6 i V8, tworząc nową linię na rok 2010. I to w cenach na poziomie cen analogicznych wersji z silnikiem benzynowym V6.
Nowy silnik o mocy 175 kW (238 KM) imponuje momentem obrotowym wynoszącym 550 Nm, osiąganych już przy 1 750 obr./min. Silnik z wtryskiem piezoelektycznym, sprzężony ze standardową siedmiobiegową przekładnią automatyczną z systemem adaptacyjnej kontroli przełożeń, rozpędza tego bardziej ekologicznego FX’a od 0 do 100 km/h już w 8,3 sekundy i pozwala na rozwinięcie prędkości do 212 km/h.
Ogłoszone przez polskiego importera ceny FX30d zaczynają się od 252 800 złotych. Nowy diesel jest dostępny zarówno w luksusowej wersji GT, jak i w bardziej sportowej - S.
Wraz z jego pojawieniem się, Infiniti wprowadza nowe wersje Premium, wyposażone standardowo we wszystkie opcjonalne elementy.
Wersja | Cena w zł |
FX37 GT | 249 900 |
FX30d GT | 252 800 |
FX37 GT Premium | 269 800 |
FX30d GT Premium | 274 700 |
FX37 S | 260 200 |
FX30d S | 263 100 |
FX37 S Premium | 280 100 |
FX30d S Premium | 285 000 |
FX50 S Premium | 320 800 |