Logo
WiadomościAktualnościInspektorzy ITD sprawdzali przyczepy. Tablica wydała im się podejrzana

Inspektorzy ITD sprawdzali przyczepy. Tablica wydała im się podejrzana

Kontrole ponownie wykazały, że wielu właścicieli tych pojazdów nie przestrzega przepisów, pomimo wystawianych mandatów karnych. ITD poinformowała, że cztery skontrolowane ciężarówki były zbyt ciężkie — najlżejsza miała 44 tony zamiast dopuszczalnych 40, a najcięższa ważyła ponad 56 ton. We wszystkich przypadkach stwierdzono przekroczone dopuszczalne naciski osi, niektóre miały też nieprzepisowe wymiary.

Poznaj kontekst z AI

Jakie były konsekwencje dla właścicieli przyczep?
Dlaczego przyczepy były zbyt ciężkie?
Jakie są reguły dotyczące nacisku osi w Polsce?
Co się stało z przyczepą bez rejestracji i ubezpieczenia?

ITD: dwa niechlubne przypadki

W dwóch przypadkach inspektorzy z Piotrkowa Trybunalskiego stwierdzili, że przyczepy nie powinny jechać po drodze publicznej. Jedna nie miała aktualnego badania technicznego, a wcześniej właściciel stracił od niej dowód rejestracyjny właśnie za zły stan techniczny.

Druga sprawa była jeszcze poważniejsza. Okazało się, że właściciel przyczepy nigdy jej nie zarejestrował, a w dodatku nie miał wykupionego obowiązkowego ubezpieczenia OC. Żeby nie wzbudzać podejrzeń już na pierwszy rzut oka, założył na przyczepę tablicą rejestracyjną od innego pojazdu.

Wobec wszystkich przewoźników wszczęto postępowania administracyjne, które zapewne skończą się wysokimi karami pieniężnymi.

Udostępnij:
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium