Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > ITD zważyła "stonogę". "W ogóle nie powinna poruszać się po drogach publicznych"

ITD zważyła "stonogę". "W ogóle nie powinna poruszać się po drogach publicznych"

To był zdecydowanie zbyt słodki transport. Inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego z Bydgoszczy zatrzymali do kontroli "stonogę", po czym skierowali ją na wagę. Konkluzja? "W ogóle nie powinna poruszać się po drogach publicznych", podsumowało w komunikacie ITD.

Kierowca przewoził za dużo cukru i został zatrzymany przez ITD
Kierowca przewoził za dużo cukru i został zatrzymany przez ITDŹródło: Inspektorat Transportu Drogowego
  • "Stonoga" wiozła coś bardzo słodkiego
  • Dokumenty przewozowe nie opisywały precyzyjnie rzeczywistości

Do zdarzenia doszło w poniedziałek 21 października 2024 r. Po drodze ekspresowej S5 poruszał się 8-osiowy zespół pojazdów, który składał się z ciągnika samochodowego i dwóch spiętych ze sobą na sztywno przyczep, czyli tzw. stonogi. Widząc to, inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego z Bydgoszczy postanowili zatrzymać zespół do kontroli. Przeczucie ich nie myliło.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

W dwóch morskich kontenerach o długości ok. 6 m każdy transportowano biały cukier. Z dokumentów przewozowych wynikało, że ładunek ważył 44 t. Inspektorzy ITD postanowili to jednak zweryfikować i skierowali zespół pojazdów na wagę.

Przeczytaj także: Jedziesz uporządkować groby? Uważaj. Policjanci sprawdzają bagażniki i wystawiają mandaty

Kontrola ITD przy S5: ile naprawdę ważył cukier?

Okazało się, że dokumenty przewozowe nie odzwierciedlały rzeczywistości. Waga pokazała, że rzeczywista masa całkowita zespołu pojazdów wynosiła 62,9 t. Oznaczało to przekroczenie 40-tonowej normy o prawie 23 t. Jak napisał Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Bydgoszczy w komunikacie "tak ciężki zespół pojazdów przewożący ładunki podzielne (drobnicowe) i skonfigurowany w taki sposób, tj. składający się z pojazdu samochodowego i dwóch przyczep, w ogóle nie powinien poruszać się po drogach publicznych".

Przeczytaj także: Wyeliminują ekrany w samochodach. Nowa technologia już blisko. Padła data

Na dodatek, jeżeli masa takiego zestawu przekracza 60 t, to powinien on być pilotowany, a tutaj pojazdu pilotującego nie stwierdzono.

Za kierowanie przeładowanym zespołem pojazdów kierujący został ukarany mandatem karnym, a wobec jego pracodawcy (przewoźnika) zostało wszczęte postępowanie administracyjne zagrożone wysokimi karami pieniężnymi. Przejazd został wstrzymany: oznaczało to pozostawienie w miejscu kontroli jednej przyczepy i kontynuowanie jazdy tylko z jedną przyczepą.

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków