- Na Białorusi będą produkowane samochody spokrewnione z Peugeot 405. Szacowana produkcja: do 1000 sztuk rocznie
- Irański producent do dziś oferuje lokalną wersję Peugeota 405 z silnikiem o pojemności 1.8 l i mocy 100 KM
- Nowe samochody z Iranu można wyposażyć m.in. w instalację gazową CNG, radio DVD z USB oraz czujniki parkowania
Jeszcze w tym roku ma się rozpocząć na Białorusi montaż nowych samochodów z Iranu. W zakładach Unison w miejscowości Obczak nieopodal Mińska powstaną dwa modele z Iranu: Dena oraz Dena Plus. Planowana produkcja to zaledwie 1000 sztuk rocznie. Docelowo ma powstać 5000 egzemplarzy. Niewykluczone, że powstanie ich jednak więcej, gdyż obie strony planują także eksport pojazdów na inne rynki (m.in. Rosja, Kazachstan i Kirgistan).
Nowe samochody mają powstawać w tych samych zakładach, które przez kilka lat wytwarzały inny popularny model z Iranu: Samand. Samochody składano od 2006 roku do 2013 roku. W ciągu kilku lat wyprodukowano zaledwie 2000 egzemplarzy, które na Białorusi cieszyły się dość umiarkowanym powodzeniem. Samand musiał bowiem rywalizować ze sprowadzanymi na Białoruś używanymi samochodami zachodnich marek.
Dena jak i Samand bazują na platformie, na której powstał Peugeot 405, który do dziś jest oferowany w Iranie. Dena jak i Dena + to pojazdy o tych samych wymiarach (4,55 m długości, 1.72 m szerokości i 1.46 m wysokości). Rozstaw osi jest również identyczny: 2.67 m. Oba modele napędzane są tym samym silnikiem o pojemności 1.6 l i mocy 113 KM. W ofercie jest nawet wersja 150 KM.
Nie znana jest jeszcze lista wyposażenia dla wersji na rynek białoruski. W Iranie samochody można zamówić z układem ABS, czujnikami parkowania, radiem DVD z USB, elektrycznie sterowanymi i podgrzewanymi lusterkami, elektrycznymi szybami, 4 poduszkami powietrznymi czy tempomatem. W opcji jest także instalacja gazowa CNG z 75 litrowym zbiornikiem.