W Ameryce Łacińskiej Iveco jest liderem w dziedzinie pojazdów użytkowych z zerowa emisją spalin. Nad projektem pojazdu elektrycznego współpracuje z firmą Itaipu Binacional od 2006 roku, która administruje największą elektrownię wodną na świecie zlokalizowaną na granicy Brazylii i Paragwaju.

Obecnie prototyp jest testowany z uwzględnieniem miejscowych warunków. Iveco ma już przygotowane do produkcji seryjnej wersje 35S i 50C, a dla Brazylii przygotowywana jest wersja ciężarówki 55C z podwójną kabiną. Silnik elektryczny zasilają akumulatory Z5 firmy Zebra, które nie wydzielają żadnej emisji, nie wymagają żadnej obsługi i są całkowicie zdatne do recyklingu.

Samochód jest wyposażony w system odzyskiwania energii KERS (Kinetic Energy Recovery System),który stosowany jest w bolidach Formuły 1. Podczas hamowania będzie on doładowywał akumulatory i zwiększy jego zasięg. Standardowo ciężarówka ta ma zasięg 100 km i może rozwijać prędkość maksymalną 70 km/h. Te dane dotyczą auta z pełnym załadunkiem.

Na początku 2010 roku brazylijski Fiat Automóveis przygotuje drugi prototyp, ale jeszcze nie podano jego specyfikacji. Można oczekiwać, że będzie to 7 tonowa wersja, która miała premierę przed miesiącem w ramach poszerzenia rodziny EcoDaily.

Po zakończeniu testów rozpocznie się produkcja pojedynczych egzemplarzy w zakładzie Foz do Iguacu, w którym powstają również elektryczne wersje Fiata Palio.

Pierwszych dziesięć egzemplarzy Iveco Daily z napędem elektrycznym zostanie przekazanych partnerowi całego projektu, firmie Itaipu Binacional. Zainteresowanie wyraziły także duże przedsiębiorstwa z Brazylii i Argentyny.