Testowane Audi A4 było naszpikowane aparaturą pomiarową, która przesyłała drogą radiową dane do zainscenizowanego centrum badawczego. Zadanie kierowcy polegało na przejechaniu tej samej trasy kilka razy z pedałem gazu wciśniętym do oporu. Wynik testu: V-Power Diesel pozwolił uzyskać lepsze przyspieszenie. Wprawdzie różnica była bardzo nieznaczna, ale jednak... Miejsce prezentacji (Le Mans) zostało wybrane przez firmę Shell nieprzypadkowo. To właśnie na tym torze w ubiegłorocznym wyścigu "24 heures du Mans" zwyciężyło Audi R10. Auto było napędzane paliwem V-Power Diesel.
Jak Shell testuje paliwo?
Najbardziej wiarygodnym testem był przejazd samochodem wyposażonym w dwa zbiorniki paliwa - jeden zatankowany tradycyjnym dieslem, drugi V-Power Diesel. Kierowca podczas jazdy mógł zmieniać zasilanie z jednego paliwa na drugie za pomocą przycisku.