Auto Świat Wiadomości Aktualności Jaki jest nowy Mitsubishi Outlander?

Jaki jest nowy Mitsubishi Outlander?

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Nietrudno poprawić rynkowy niewypał, krytykowany przez dziennikarzy i odrzucany przez klientów. Ale jak skonstruować następcę auta, któremu do ideału naprawdę niewiele brakuje? Mitsubishi podjęło ryzyko i mamy kolejną generację Outlandera

Jaki jest nowy Mitsubishi Outlander?
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Jaki jest nowy Mitsubishi Outlander?

Główne kierunki zmian nietrudno przewidzieć. To większy nacisk na ekologię, szersze wykorzystanie technologicznych nowinek, a także poprawa funkcjonalności wnętrza. Obniżenie masy auta i optymalizacja silników pod kątem spalania pozwoli uzyskać zakładaną emisję CO2 poniżej 130 g/km.

Sporo ciekawostek wymienić można w zakresie wyposażenia. Auto zyska szereg nowoczesnych systemów wspierających kierowcę. To m.in. adaptacyjny tempomat oraz Forward Collision Mitigation, czyli układ wykrywający przeszkody przed pojazdem i automatycznie aktywujący hamulce, by pomóc w uniknięciu zderzenia. Będziemy mieć też zabezpieczenie przed opuszczeniem pasa ruchu (np. w wyniku zaśnięcia).

Mitsubishi obiecuje dalszą poprawę jakości materiałów (osiągającą poziom limuzyn segmentu D), a także obniżenie hałasu w czasie jazdy. Te elementy ocenimy dopiero w trakcie jazd testowych, na razie wiele dobrego można powiedzieć o poprawie funkcjonalności wnętrza. Trzeci rząd siedzeń będzie składany w proporcjach 50/50 (dotychczas mieliśmy małą ławeczkę wysuwaną z podłogi), a całkowicie zmieniony system składania siedzeń drugiego rzędu gwarantuje o ponad 30 cm dłuższą oraz całkowicie płaską podłogę. Jednoczęściowa tylna klapa zyska elektryczne wspomaganie zamykania.

W kabinie od razu rzuca się w oczy całkowicie nowy układ wskaźników i konsoli centralnej, z wygospodarowanym miejscem na duży ekran nawigacji. Wyświetlacz audio otrzymał funkcję prezentowania obrazu z kamery cofania. Pod maską znane, ale zmodernizowane silniki. W pierwszej kolejności na rynek europejski przewidziano dwie jednostki: benzynową 2.0 z poprawionym układem rozrządu, a także diesla 2.2 z bardzo niskim stopniem sprężania – 14,9:1. Obydwie rozwijają po 150 KM.

Do ciekawostek zaliczyć też można nową 6-biegową przekładnię automatyczną oraz system Automatic Stop & Go. Producent nie zdradził jeszcze szczegółów układu napędowego 4x4, ale należy wnioskować, że będzie on taki jak dotychczas, czyli wykorzysta międzyosiowe sprzęgło płytkowe. Obydwa silniki wystąpią w wersjach 2WD lub 4WD.

Nowe auta do polskich salonów mają trafić już jesienią tego roku (zadebiutują latem w Rosji). Nieco dłużej trzeba będzie poczekać na odmianę hybrydową. Wyposażenie auta w system napędowy Mitsubishi P-HEV pozwoli na uzyskanie zadowalającego zasięgu i bardzo niskiego poziomu emisji spalin, zbliżonego do wyników osiąganych przez badawczy samochód Concept PX-MiEV II. Producent zakłada możliwość pokonania bez tankowania ponad 800 km przy emisji CO2 poniżej 50 g/km.

Po nieco agresywnej, ale wyrazistej i atrakcyjnej stylistyce obecnego Outlandera nowy model może wydawać się krokiem wstecz. Pozostawiając wygląd do samodzielnej oceny kupujących, stwierdzamy jednak, że nowe auto bez problemu broni się jeszcze bardziej funkcjonalnym wnętrzem, a także dodatkowymi funkcjami w układzie jezdnym.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków