Dotychczas Kia nie miała swojego przedstawiciela w klasie pięciometrowych sedanów. Co prawda do tego segmentu zaliczono Opirusa, który jednak w Korei sprzedawany pod oddzielną marką, a na rynkach eksportowych ma tylko niewielki udział. W tej sytuacji ambicje producenta ma spełnić nowy model Cadenza.
Po raz pierwszy zastosowana została nowa platforma Type-N. W porównaniu z Opirusem nowy model jest lżejszy o 130 kg, ale za to sztywniejszy.
Trójbryłowy sedan (cx=0,29) ma długość 4965 mm, szerokość 1850 mm i wysokość 1475 mm, przy rozstawie osi 2845 mm.
Producent przewiduje 3 silniki o mocy od 121 kW do 213 kW. Najmocniejszy o pojemności skokowej 3,5 l i mocy 213 kW przy 6000 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 338 Nm przy 5000 obr./min, co pozwala na osiąganie maksymalnej prędkości 230 km/h oraz przyspieszenia od 0 do 100 km/h w ciągu 7,2 sekundy. Standardem będzie sześciostopniowa przekładnia automatyczna. Masa pojazdu gotowego do jazdy wynosi 1575 kg, pojemność bagażnika 451 l, a pojemność zbiornika paliwa 70 l.
Kia Cadneza pod lokalnym oznaczeniem K7 będzie dostępna w Korei od stycznia 2010 roku. Międzynarodowa premiera odbędzie się 12 grudnia 2009 roku podczas Riyadh Motor Show w Arabii Saudyjskiej.
Kolejne rynki otrzymają ten samochód w marcu 2010, a Chiny w lecie. Natomiast Europa i USA obecnie nie figurują na liście odbiorców.