Polska premiera Kia Optima Sportswagon
Długo oczekiwana Kia Optima Sportswagon jest pierwszym kombi segmentu D w historii marki Kia. Przestronna, praktyczna w codziennym użytkowaniu i elegancka Optima Sportswagon zasługuje na miano jednego z najładniejszych kombi w swojej klasie.
Lada dzień ogłoszone zostaną ceny tego auta i rozpocznie się przyjmowanie zamówień. Fizycznie Optima kombi zawita do polskich salonów w październiku.
Pierwsze kombi segmentu D w historii marki Kia jest wyposażone w nowoczesny, audio-wizualny system nawigacyjny (AVN) dostępny z 7- lub 8-calowym ekranem dotykowym. Ponadto, Optima Sportswagon jest pierwszym modelem Kia, którego system multimedialny został przystosowany do współpracy z aplikacjami Android Auto i Apple CarPlay.
Napędzana na przednie koła Optima Sportswagon będzie oferowana z trzema silnikami do wyboru. Pod maskę może trafić turbodiesel 1.7 CRDi o mocy 141 KM lub wolnossący silnik 2.0 CVVL osiągający moc 163 KM. Najmocniejsza i najbardziej sportowa z wyglądu odmiana Optimy kombi – 2.0 T-GDI GT – będzie napędzana turbodoładowanym silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Optima w tej wersji oddaje kierowcy do dyspozycji 245 KM i 353 Nm, dostępne w przedziale już od 1350 obr/min do 4000 obr/min.
Kia Niro
Drugą nowością marki Kia podczas Motor Show w Poznaniu będzie Kia Niro. Niro to nowy, niskoemisyjny crossover o napędzie hybrydowym. Auto powstało na bazie istniejących płyt podłogowych Kia, które poddano odpowiedniej modyfikacji pod kątem zastosowania napędu hybrydowego. Samochód trafi do polskich salonów we wrześniu.
Kia Niro to praktyczny i pojemny crossover o niskim zużyciu paliwa, skonstruowany od początku jako pojazd hybrydowy. Kia Niro HEV odznaczać się będzie niskim poziomem emisji spalin oraz imponującą oszczędnością paliwa.
Benzynowa jednostka Kappa 1.6 GDI rozwija moc 105 KM oraz moment 147 Nm i współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 32 kW zasilanym baterią akumulatorów jonowo-litowych o pojemności 1,56 kWh. Łączna moc 141 KM tego zespołu napędowego przenoszona jest przy momencie 264 Nm (bieg pierwszy) na koła przednie pojazdu – poprzez sześciostopniową przekładnię dwusprzęgłową (6 DCT).
Zaletą Kia Niro jest funkcjonalność i komfort przestrzeni pasażerskiej pomimo kompaktowych wymiarów zewnętrznych. Do wiodących w tej klasie wymiarów należy przestrzeń na głowę oraz 421-litrowa pojemność bagażnika wg VDA, z miejscem na pełnowymiarowe koło zapasowe (zależnie od rynku sprzedaży).
Począwszy od IV kwartału 2016 Kia Niro dostępna będzie z funkcjonalnością holowania przyczepy hamowanej o masie 1300 kg – wartością rzadko spotykaną w klasie podobnych pojazdów z napędem hybrydowym.