Europejska premiera zmodyfikowanego niedawno koreańskiego modelu Kia Opirus odbędzie się na salonie samochodowym w Paryżu, do sprzedaży w Europie auto trafi na początku roku 2007.

Spokojniejsza i bardziej ujednolicona stylistyka ma wydłużyć życie flagowego modelu marki Kia na rynkach europejskich. Teraz już pełnowartościowa pięciometrowa limuzyna (nowe rozmiary zewnętrzne – 5000 x 1850 x 1485 mm, rozstaw osi 2800 mm) otrzymała z przodu nową atrapę chłodnicy i nowy zderzak, maskę nieznacznie zmodyfikowano, dostosowując ją do nowego grilla. Boczne kierunkowskazy zintegrowano z lusterkami. Wyraźna różnica widoczna jest teraz z tyłu – szerokie, poziome lampy przechodzące na boki, zastąpiły pionowe klosze po obu stronach bagażnika. Styliści wymodelowali również nowy tylny zderzak, z którego wychodzą dwie chromowane końcówki tłumika. Do wyboru jest teraz osiem kolorów nadwozia, a nie jak dotychczas tylko trzy.

We wnętrzu znalazła się zmieniona deska rozdzielcza, w której zamontowano nowy, kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego i nawigacji. Do dyspozycji są regulowane pedały, podgrzewane i wentylowane przednie fotele. Wnętrze będzie dostarczane w trzech wersjach kolorystycznych.

Benzynowa jednostka 6-cylinrowa o pojemności 3,8 l zastąpiła starszy model o pojemności 3,5 l. Silnik osiąga teraz moc 262 KM przy 6000 obr./min (dotychczas 202 KM przy 5500 obr./min), a maksymalny moment obrotowy wzrósł do 353 Nm przy 4500 obr./min (dotychczas 298 Nm przy 3500 obr./min). Chociaż wzrosły osiągi silnika, spadło zużycie paliwa. Sześciocylindrowiec zużywa 10,9 l zamiast 11,4 l/100 km w starszym modelu. Niższe zużycie to nie tylko zasługa zmodyfikowanej jednostki napędowej, ale zapewne także obniżenia masy własnej auta o 122 kg. To wszystko pozwoliło na polepszenie przyśpieszenia do 100 km/h z 9,2 do 7,5 s oraz poprawienie o 10 km/h prędkości maksymalnej, która wynosi teraz 230 km/h.

Lepsze właściwości jezdne zapewniają większe obręcze, na których zamontowano opony 235/55 R 17, oraz powiększony rozstaw kół (+15 mm z przodu, + 30 mm z tyłu). Karoserię usztywniono, poprawiono słupki B oraz powiększono boczne poduszki powietrzne.