Rok 2010 były najbardziej udanym okresem w całej historii Kia Motors Polska. Do klientów trafiło 16 576 szt. samochodów co w porównaniu do 2009 oznacza wzrost na poziomie blisko 17 proc. i kontynuację trendu wzrostowego odnotowanego w latach poprzednich. Udział w rynku wzrósł w stosunku do roku 2009 z 4,39 proc. do 4,93 proc. i koreański koncern umocnił tym samym swoją bardzo dobrą, ósmą lokatę pośród wszystkich importerów w Polsce.

W dalszym ciągu bestsellerem jest cee’d, którego sprzedaż wszystkich 3 wersji nadwozia wyniosła 6284 szt. Drugą pozycję pod względem wielkości sprzedaży zajęła z liczbą 4112 Venga. Ostatnie miejsce na podium z wynikiem 2987 szt. należy dla Sportage.

Najlepiej sprzedającym się na świecie modelem marki Kia był w 2010 roku model Cerato (na niektórych rynkach Forte), sprzedany w liczbie  403 303 szt. Kolejnym bestsellerem Kii był Sportage (207 922 szt.) oraz Rio (205 351 szt.). Czwarte miejsce zajęło Sorento  (174 892 szt.), piąty był Soul (135 407 szt.).

Kia w roku 2011

Orężem w walce z konkurentami będzie w przyszłym roku nadal cee’d oraz dobrze przyjęty przez klientów nowy Sportage. Wsparte one zostaną modelami Venga, Soul, Sorento oraz zmodernizowanym modelem Kia pro_cee’d, nowym Picanto i Optimą. Te dwa ostatnie poprawią z pewnością pozycję koncernu nie tylko w segmencie sprzedaży dla klientów indywidualnych, lecz także dla flot. Produkcja pro_cee’da po face liftingu właśnie się rozpoczęła. Światowa premiera Picanto będzie miała miejsce w Genewie, a w polskich salonach auto pojawi się w drugim kwartale 2011.

W czwartym kwartale natomiast wprowadzona zostanie do sprzedaży należąca do segmentu D limuzyna Kia Optima. Warto dodać w tym miejscu, iż Optima była jedną z największych atrakcji ubiegłorocznego salonu motoryzacyjnego w Paryżu. Niektóre media uznały Optimę za rewelację salonu i przyznały, że następca Magentisa robi niewiarygodne wrażenie - może nawet jeszcze większe niż cee’d, w czasach, gdy zastępował Cerato….

Zdaniem Wojciecha Szyszko, dyrektora zarządzającego Kia Motors Polska, sprzedaż nowych samochodów osobowych spadnie w Polsce w 2011 roku o 10 proc. Biorąc jednak po uwagę ofensywę produktową koreańskiego producenta oraz coraz mocniejszą pozycję na rynku celem Kia Motors Polska jest w roku 2011 osiągnięcie sprzedaży na poziomie 17 tys. szt. samochodów oraz zwiększenie udziału w rynku do 5,5 proc.