TÜV Nord potwierdza zgodność bilansu ekologicznego nowego modelu Kia Sportage z wymogami normy ochrony środowiska ISO 14040.

Rygorystyczna ocena kompleksowego oddziaływania na środowisko naturalne - począwszy od etapu produkcji poprzez codzienną eksploatację aż do procesów recyklingowych stała się dla TÜV Nord podstawą do wydania certyfikatu o zgodności nowej Kia Sportage z wyśrubowanymi wymogami normy ISO 14040, dotyczącej analizy cyklu życia wyrobu.

Sportage nowej generacji produkowany jest przez europejską fabrykę Kia w Żylinie na Słowacji. Zakład ten przeszedł certyfikację w zakresie analizy cyklu życia wyrobu ISO 14001 już w roku 2007 i otrzymał status fabryki przyjaznej środowisku naturalnemu.  Stosowane w Żylinie technologie produkcji i utylizacji odpadów należą do najnowocześniejszych na świecie, a wytwarzany tam hatchback Kia cee’d był pierwszym samochodem marki koreańskiej, który otrzymał certyfikat ISO 14040.

Pod względem ochrony środowiska w nowym Sportage skoncentrowano się przede wszystkim na znacznym ograniczeniu masy własnej pojazdu. Chociaż długość tego kompaktowego SUV-a wzrosła do 4,44 m (tj. + 9 cm) - jego masa własna spadła o 87 - 160 kilogramów, zależnie od specyfikacji oraz  wyposażenia. W nowym Sportage zastosowano najnowsze rozwiązania paliwo-oszczędne, m.in. system start-stop silnika.

Do wyboru nabywcy są cztery jednostki napędowe, w tym nowy Diesel o pojemności  1,7 litra oraz pierwszy w historii Kia silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa - oba dostępne na jesieni 2010 roku. Napędzane nimi, najbardziej ‘eco-friendly’ wersje Sportage charakteryzować się będą emisją CO2 do atmosfery poniżej 140 g/kilometr.

Norma ISO 14040 określa zasady i ramy porównawczej oceny oddziaływania wyrobu na środowisko naturalne (Life Cycle Assessment lub LCA). W przypadku samochodów jest to analiza zużycia energii i emisji substancji zbędnych w przeciągu całego życia tego produktu na podstawie pełnego obrazu danych - począwszy od poziomu przygotowania surowców i wytwarzania komponentów, poprzez kompletację samochodu w zakładzie produkcyjnym - aż do fazy utylizacji i/lub recyklingu.