Kia Stinger będzie kosztować na polskim rynku od 149 900 zł. Gran turismo koreańskiej marki w bazowej wersji ma benzynowy silnik 2.0 turbo o mocy 255 KM i napęd na tylne koła (w GT Line ze „szperą”). Ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów z łopatkami przy kierownicy jest seryjna dla wszystkich wersji.
Kia Stinger - kusi nie tylko wyglądem
Nowy model już w podstawowym poziomie L posiada bogate wyposażenie, m.in. światła do jazdy w dzień i tylne w technologii LED, dwustrefową klimatyzację automatyczną, siedmiocalowy ekran dotykowy, system nawigacji, kamerę cofania, przednie fotele ze sterowaniem elektrycznym (podgrzewane razem z kierownicą), inteligentny kluczyk, dwie podwójne końcówki wydechu oraz 18-calowe felgi aluminiowe. Na pokładzie znalazł się ponadto pakiet systemów bezpieczeństwa, w skład którego wchodzą: automatyczne hamowanie w razie kolizji, asystent pasa ruchu, automatyczne światła drogowe czy adaptacyjny tempomat. To już sporo, a w ofercie są jeszcze trzy wersje wyżej: XL, GT Line i sportowa GT.
Ostatnia odmiana jest zarezerwowana dla silnika V6 o pojemności 3,3 litra (od 234 900 zł). Ten motor również otrzymał turbodoładowanie i generuje aż 370 KM. Tutaj napęd przenoszony jest stale na cztery koła z elektronicznym rozdziałem momentu obrotowego. Dla oszczędnych klientów przygotowano 200-konny silnik Diesla 2.2 CRDi, który będzie występował w dwóch wariantach mocy i napędu (RWD i AWD), ale tylko w jednej wersji wyposażenia XL (od 179 900 zł).
Kia Stinger będzie dostępna u wybranych dilerów marki. Przyjmowanie zamówień rozpocznie się w sierpniu, pierwsze samochody trafią do salonów w październiku.
Kia Stinger - polski cennik
Silnik | Napęd | L | XL | GT Line | GT |
2.0 T-GDI 255 KM 8AT | RWD | 149 900 zł | 159 900 zł | 174 900 zł | - |
3.3 T-GDI V6 370 KM 8AT | AWD | - | - | - | 234 900 zł |
2.2 CRDi 200 KM 8AT | RWD | - | 179 900 zł | - | - |
2.2 CRDi 200 KM 8AT | AWD | - | 189 900 zł | - | - |
.