Auto Świat Wiadomości Aktualności Kiedy pojedziemy tunelem Południowej Obwodnicy Warszawy? Odpowiedź GDDKiA

Kiedy pojedziemy tunelem Południowej Obwodnicy Warszawy? Odpowiedź GDDKiA

Autor Piotr Karczmarczyk
Piotr Karczmarczyk

Ostatni etap budowy Południowej Obwodnicy Warszawy, czyli tunel pod warszawskim Ursynowem, mocno się opóźnia. Zapytaliśmy drogowców czy wiadomo już, kiedy prace wreszcie zostaną zakończone. Okazuje się, że tunel ma być gotowy już za miesiąc, ale niestety nie oznacza to, że równie szybko będą mogli pojechać nim kierowcy.

Tunel na trasie S2
GDDKiA
Tunel na trasie S2

Trzeba przyznać, że tunel pod warszawskim Ursynowem dał mocno w kość Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. To ostatni etap Południowej Obwodnicy Warszawy i jednocześnie najbardziej problematyczny. Choć powinien być oddany do użytku już w 2020 r., to nadal prace pod Ursynowem trwają pełną parą.

Droga S2 - Południowa Obwodnica Warszawy
Droga S2 - Południowa Obwodnica WarszawyGDDKiA

Zapytaliśmy zatem GDDKiA, kiedy w końcu kierowcy będą mogli przejechać tunelem i jednocześnie korzystać z całej POW.

"Szacujemy, że wszystkie roboty zakończą się jeszcze w czerwcu br. Umożliwi to przeprowadzenie niezbędnych testów i odbiorów a także uzyskania decyzji o Pozwoleniu na Użytkowanie wydawanej przez WINB" – odpowiedziała Małgorzata Tarnowska z biura rzecznika GDDKiA.

Udało się nam także dowiedzieć, że aktualnie w tunelu prowadzone są roboty związane z instalacją systemów bezpieczeństwa. Wykonywane są podwaliny i montowane okładziny na ścianach tunelu. Trwa zbrojenie, szalowanie i betonowanie obramowań przejść awaryjnych, montaż drzwi wewnętrznych w przejściach awaryjnych, montaż klap oddymiających i nawiewnych.

Z kolei na wlotach do tunelu, po obu jego stronach, montowane są panele ekranów akustycznych, a od strony zachodniej wykonywana jest nawierzchnia betonowa na poszerzeniach. Po wschodniej stronie węzła Warszawa Ursynów montowane są też balustrady energochłonne, a nad tunelem trwa humusowanie i nasadzenia zieleni.

Południowa Obwodnica Warszawy - oddanie tunelu bez konkretnej daty

Przeczytaj też:

Niestety, zakończenie prac w tym przypadku nie oznacza, że dzień później na drogę wjadą samochody. Jak wyjaśnia Małgorzata Tarnowska, przeprawa pod Ursynowem to najdłuższy i najbardziej skomplikowany tunel w ciągu drogi ekspresowej, jaki powstał kiedykolwiek w Polsce. To oznacza, że odbiory które zwykle trwają kilka tygodni, w tym przypadku są znacznie bardziej skomplikowanym procesem i z pewnością zajmą więcej czasu.

Z tego powodu GDDKiA nie podejmuje się określenie nawet przybliżonego terminu oddania ostatniego odcinka POW do użytku. Co gorsza, sprawa może się jeszcze bardziej skomplikować i przedłużyć w przypadku wykrycia niedoróbek, czego dziś nie da się jednoznacznie wykluczyć. Będziemy informować na bieżąca o rozwoju sytuacji na tej kluczowej dla stolicy i regionu inwestycji.

Autor Piotr Karczmarczyk
Piotr Karczmarczyk