Polski oddział BMW powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki BMW serii 5 oraz 6 (E6x), wyprodukowanych w Niemczech może dojść do uszkodzenia połączeń w przewodzie plusowym biegnącym od akumulatora samochodu.

Przewód biegnący na dnie bagażnika i na spodzie nadwozia został nieodpowiednio zabezpieczony. Producent ostrzega, że długotrwały wpływ czynników takich, jak drgania i zmiany temperatur, połączony ze zwiększonym narażeniem na kontakt z wilgocią i solą drogową, może być przyczyną korozji.

Z kolei wyższa oporność stykowa na połączeniu śrubowym przewodu plusowego akumulatora może zakłócać zasilanie elektryczne pojazdu. Usterka zasilania może doprowadzić do różnych zakłóceń, a nawet do unieruchomienia pojazdu.

BMW poinformowało także, że w wyjątkowych przypadkach złącze śrubowe może nagrzać się do wysokiej temperatury, a to może doprowadzić do pożaru w bagażniku – także po wyłączeniu pojazdu.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 12 587 pojazdów.