- Volkswagen chwali się, że Passat jako pierwszy model w swoim segmencie przekroczył próg 30 mln sprzedanych egzemplarzy
- Następna generacja modelu nie będzie już produkowana w Niemczech - powstanie w zakładach w Bratysławie wspólnie z kolejną generacją Skody Superb
- Obecnie Passat jest produkowany w 10 fabrykach na 3 kontynentach. Trafia na ponad 100 rynków
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Passat sedan? Nie, dziękuję. Wolę kombi albo SUV-a. Taką odpowiedź zapewne coraz częściej słyszą sprzedawcy w salonach Volkswagena nie tylko w Europie, ale także i po drugiej stronie oceanu. Jak donosi branżowy portal AutoNews pora pożegnać się z Passatem w tradycyjnym, trójbryłowym nadwoziu z charakterystyczną klapą bagażnika. Obecnie oferowany sedan nie doczeka się bowiem następcy oczekiwanego w 2023 roku. Kolejna wersja pojawi się już tylko jako kombi.
Decyzja o rezygnacji z nowego modelu w wersji sedan (jak dotąd jednak brak oficjalnego komunikatu koncernu) dotyczy nie tylko Europy. Także za oceanem starszy technologicznie Passat (budowany na innej platformie niż w Europie) nie doczeka się kolejnej generacji tradycyjnej limuzyny. Podobnie jak w Europie będzie dostępny jeszcze tylko przez najbliższe dwa lata. Na tym nie koniec niespodzianek. Próżno także wyczekiwać następcy modelu Arteon, czyli bardziej usportowionego i szlachetnego krewniaka Volkswagena Passata.