Informację o rosyjskim konwoju i jego zdjęcia udostępnił serwis 40ton.net. Obecność pojazdów w Polsce wzbudziła wiele pytań, bowiem w związku z sankcjami rosyjski transport jest zakazany na terenie Unii Europejskiej.

Pojazdy, które zostały zatrzymane, to Kamazy 43118 przeznaczone do pracy w warunkach terenowych. To same podwozia bez zabudowy.

Tablice rejestracyjne na eksport

Istotne jest także to, że pojazdy miały charakterystyczne tablice rejestracyjne, które są wydawane na potrzeby eksportu. Ponadto ich pochodzenie wskazywało na Tatarstan, gdzie jest główna fabryka Kamaza. Wszystko więc potwierdza, że pojazdy te zostały wyprodukowane i wysłane do klienta.

Zazwyczaj nowe pojazdy transportowane są lawetami, jednak ze względu na sankcje nałożone przez Unię Europejską producent mógł zdecydować się na przejazd na kołach, aby ominąć sankcje. O zatrzymaniu szerzej napisaliśmy w poprzednim artykule.

Jest oficjalne stanowisko inspektorów

To są na razie przypuszczenia i nie wiadomo, co tak naprawdę robił konwój na terenie Polski. Skontaktowaliśmy się jednak z Wojewódzkim Inspektoratem Transportu Drogowego w Białymstoku z prośbą o dodatkowe informacje.

"12 maja 2022 roku na drodze S61 w okolicach MOP Rudniki Inspektorzy WITD Białystok oraz GITD zatrzymali do kontroli drogowej 10 pojazdów ciężarowych zarejestrowanych w Federacji Rosyjskiej. Ze względu na stwierdzone nieprawidłowości wszczęte zostały postępowania administracyjne. Więcej informacji będziemy mogli podać po ich zakończeniu" - brzmi stanowisko WITD Białystok

Legalność tego transportu jest więc w tej chwili sprawdzana. Ponadto udało nam się dowiedzieć, że do czasu zakończenia postępowania administracyjnego cały konwój został zatrzymany i jest uziemiony w Polsce.