Jakieś pięć lat temu austriackie KTM znane było wyłącznie między fanami motocykli terenowych i enduro. Później na scenie pojawił się duży motocykl turystyczny 950 Adventure, a za dwa lata po nim zaprezentował się naked-bike 990 SuperDuke. Oferta KTM poszerzyła się także o kategorie funbike i supermoto, do których należy np. 950 Supermoto. Jednak pomarańczowemu producentowi ciągle za mało i decyduje się zaistnieć także jako producent samochodów. Roadster KTM X-Bow wygląda jak go-kart z homologacją do zwykłego ruchu ulicznego, jednak chodzi o naprawdę ostrą broń o masie 700 kg i mocy 240 KM.
I żeby tego nie było mało, KTM nawiązuje współpracę ze specjalistą od produkcji quadów i skuterów, firmą Polaris. Wynikiem tej współpracy jest para czterokołowców 450XC i 525XC. Maszyny bazują na ramie rurowej ze stali o dużej wytrzymałości, zawieszeniu firmy Öhlins i hamulcach Brembo. Quady napędzane są chłodzonym cieczą 4-suwowym 1-cylindrowym silnikiem o pojemności 448 cm3 lub 510 cm3, a silnik współpracuje z 5-stopniową skrzynią biegów.
Ścigacz.pl - wszystko o motocyklach