Od stycznia do maja 2011 roku w USA zostało zarejestrowanych 5,26 mln nowych samochodów, co oznacza 9,7 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem minionego roku. W Chinach sprzedano 4,98 mln samochodów, co oznacza 13,9 proc. wzrost. Po stagnacji na początku roku kraj ten powoli przesuwa się do przodu. Coraz większe znaczenie dla producentów ma Brazylia (1,25 mln) i Rosja (0,99 mln) oraz Indie, a w Europie przodują Niemcy.

Wszystko wskazuje na to, że recesja się kończy, czego najlepszym przykładem jest Rosja, w której sprzedaż wzrosła o 60,2 proc. Natomiast spada sprzedaż w Japonii, co jednak spowodowane jest tragedią związaną z tsunami. Do maja zarejestrowano w tym kraju 1,9 mln aut.

W USA najlepiej sprzedającym się modelem jest Ford F-Series – 264 tys. egz., a na dalszych pozycjach: Chevrolet Silverado – 182,8 tys. i Toyota Camry – 147,5 tys. egzemplarzy. Jednak w czerwcu za Fordem F-Series i Chevroletem Silverado znalazł się Chevrolet Cruz i Malibu.

Na chińskim rynku dominuje marka Volkswagen. Najbardziej ulubionym jest sedan Lavida – 108,6 tys. egz. i Jetta – 99,4 tys. egz. Za tymi modelami plasują się: Buick Excelle, czyl Chevrolet Excelle - 98,5 tisíce. W pierwszej dziesiątce są m.in. BYD F3 i FAW Xiali N-Series, Chevrolet Cruze i Ford Focus. Najlepiej sprzedającym się lekkim pojazdem użytkowym jest Wuling Sunshine – 318 tys. egz.

Na rynku brazylijskim w pierwszej dziesiątce są aż cztery modele Fiata – Uno, Strada, Siena i Palio, ale liderem jest niezmiennie Volkswagen Gol – 131,4 tys. egz. Najwyżej sklasyfikowany Renault to Sandero na 14. pozycji.